سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاتمی یک لیبرال است ! - با ولایت
حکیم، کسی است که بدی را با خوبی پاداش دهد . [امام علی علیه السلام]

وی بنا به دلیل شیفتگی به فرهنگ غرب، همراه با قافله غرب زدگان اصالت را به اعلامیه حقوق بشر داده، خواهان اسلامی هستند که با لیبرالیزم و اعلامیه حقوق بشر سازگار باشد و در صورت تعارض، حقوق بشر را بر اسلام مقدم می‌دارند!!

او در اولین سالگرد دوم خرداد در دانشگاه تهران در جمع طرفداران خود که نهضت آزادی‌ها هم آمده بودند، ‌اظهار داشت:

«اگر دین هم در برابر آزادی قرار بگیرد این دین است که باید محدود شود نه آزادی»

این در بخشی از فیلم  «بوی کافور، عطر گل یاس»، که توسط بهمن فرمان آرا ساخته شد آمده است تا اثبات کند که دوران دوم خرداد، دوران عطر گل یاس است! او قبلا نیز بر همین اساس، گفته بود که :

«دین برای آنکه بماند باید تغییر کند»

وی در تازه‌ترین اظهارات خود در دیدار با زنان حزب مشارکت به بررسی «جایگاه زن در قرآن» پرداخته می‌گوید :

«این سخن عبدالکریم سروش و مجتهد شبستری که وحی الهام بر پیامبر بوده و ماهیت قرآن بر ما آشکار نیست و نمی‌توان به آن استناد کرد درست است... ! در حال حاضر مطالب قرآن با برخی دریافت‌های بشری سازگار نیست؛ چرا که احکام آن متناسب با زندگی قبیله‌ای است و اگر بپذیریم احکام کتاب آسمانی مسلمانان قطعی و جاودانه است، باید بگوییم که زندگی مورد نظر اسلام زندگی قبیله‌ای است!»

وی مدعی شده است :

در زمان حاضر بنابر ادله‌ای که ذکر کرده، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست (کیهان، 12/6/87، ص2، یادداشت روز)

این مطلب مبتنی بر این مبنا است که لیبرالیزم را به عنوان یک مکتب معتبر و اصیل شناخته شده باشد. چندی پیش در دوره حاکمیت اصلاح طلبان، ‌‌آقای‌ خاتمی، در دیدار با محقق‌ گرانمایه‌ آقای‌ رحیم‌پور ازغدی‌ اظهار داشته‌ بود :

«در زمان‌ حاضر، تنها مکتب‌ رایج‌ دنیا لیبرالیزم‌ دموکراتیک‌ است»

بر اساس این مبنا است که به هنگام تعارض دین و آزادی، معتقد است که دین باید محدود شود نه آزادی! و حتی اگر لازم شد باید دین را کنار گذاشت :

«بنده معتقدم که دین برای آن که بماند نباید آن را محصور در یک برداشت خاصی کرد. طبع بشر چنین است که اگر دین یا هر نهاد دیگری را وافی به مقصود نیافت یا آن را کنار گذارد و یا برداشت تازه از آن خواهد داشت و این امری است که در تاریخ رخ داده و باز هم رخ خواهد داد.» (صبح امروز،21/9/78)

درست با همین نگرش اصلاح طلبانه است که آقای خاتمی به زنان ایتالیایی دست می‌دهد و دکتر پیمان به خانم شیرین عبادی ! و روزنامه صبح امروز متعلق به حجاریان از ضرورت آزادی جنسی، مثل هم جنس بازی سخن به میان آورده، نوشته است:

دامنه تساهل، امور جنسی و هم جنس بازی را نیز فرا می‌گیرد، این امور مردود است ولی نباید ممنوع باشد (12/8/78، ص8)

و حجاب نیز در نظر آقای خاتمی آنگونه تفسیر می‌شود :

«اگر حجاب و پوشش مانع حضور زن و بروز شخصیت زن شود قطعا مضر است .» (همبستگی، 16/8/79 ص2، مصاحبه با شبکه ان اچ کی )

شاید بتوان گفت تاکید وی بر تغییر شعار جمهوری اسلامی ‌از استقلال آزادی جمهوری اسلامی ‌به استقلال آزادی پیشرفت نیز در همین راستا صورت می‌گیرد چرا که استقلال و پیشرفت در پناه لیبرالیزم مد نظر آقایان است نه در پناه اسلام! او حتی این شعار انحرافی را منسوب به امام دانسته می‌گوید:

«شعار جاویدان انقلاب اسلامی‌همان خواست تاریخی ملت یعنی استقلال، آزادی، پیشرفت است.(کیهان 23/11/79...)

و امام به عنوان مرجع دینی خواستار تحقق سه خواست تاریخی ملت ایران یعنی استقلال،‌ آزادی و پیشرفت شد.(آفتاب یزد، 25/11/79)

این همان افکار انحرافی استاد اعظم ایشان است که در مجلس پنجم او را ملا صدرای زمان معرفی می‌کند! و می‌گوید آیندگان به عظمت وی پی خواهند برد!
آقای سروش ضمن معرفی کردن حکومت ترکیه به عنوان الگو می‌نویسد:

حکومت دینی جلوی رشد علمی را می‌گیرد. درنظام لاییک ترکیه، روحیه علمجویی و حقیقت طلبی بهتر رشد کرده است، زیرا آن‌جا ارزش‌های دینی را با علم مخلوط نکرده است. (روزنامه نشاط، خرداد78)

و جالب این که هنوز هم بر اساس نقل آقای عطریان فر، آقای خاتمی برای دور آینده می‌خواهد از مدل ترکیه بهره گیرد. (ویژه نامه اعتماد ملی،12/11/87، ص16)

در این راستا پرداختن به حمایت همه جانبه ایشان از کسانی که با این نگاه به دین می‌نگرستند و به جای دین، اصالت را به لیبرالیزم داده و طبق اصول لیبرالیزم از دین و مقدسات قداست شکنی کرده‏اند، مثنوی 70 من کاغذ لازم دارد. از جمله آن‌ها می‌توان فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد دولت آقای خاتمی در دوره وزارت مهاجرانی دانست که مقام معظم رهبری بارها از آن گلایه کردند و در دیدار با شورای عالی انقلاب فرهنگی در حضور آقای خاتمی، آن را در جهت ضد اسلام معرفی کردند، ولی هم چنان در کنف حمایت آقای خاتمی باقی ماند!
و در وصف او گفت :

جناب آقای مهاجرانی از ارزنده‏ترین چهره‌های انقلاب و کشور، خدمت گزار آزاده و اندیشمند آیین و مردمند. (جهان اسلام، 15/6/77)

و در نهایت، پس از گذشت ده ماه از اظهار نظر صریح رهبری درباره مهاجرانی، زمانی که تحت فشار افکار عمومی مجبور به پذیرش استعفای وی شد، اظهار داشت:

برادرمان جناب آقای مهاجرانی از زمره مردان دیندار، اندیشه ورز و انسان دوست هستند که قطعا در هر کجا که باشند منشا خیر و برکت خواهند بود. (ایران، 26/9/79)

و البته آثار و خیر و برکات ایشان بعدا در مرکز گفت و گوی تمدن‌ها معلوم شد که به خاطر آن مجبور به پناهندگی به انگلیس گردید!!

قسمتی از یادداشت زیبای شورای نگهبان مصلحت اندیشی کند



 
نویسنده: مهدی حامدی |  چهارشنبه 87 اسفند 21  ساعت 3:18 عصر 

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شکست اخلاق
و علی البرجام السلام!
نشان وابستگی..
جریان انحرافی
اهداف پنهان
تحریم صداقت..
صندوق ها شفاف اند؛ عینک مان را تمیز کنیم!
تحریم جدید..
شیطان بزرگ
اظهارات سخیف نجفقلی حبیبی درباره ی عاشورا
آقای هاشمی برایتان نگرانم..
سخنی از سر دلسوزی با جریان شیرازی ها
نکته ای در باب سبد کالا
رابطه با روسیه..
نکته ای در باب تسخیر لانه ی جاسوسی
[همه عناوین(166)]