سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چند خاصیت مشائی! - با ولایت
پندها چه بسیار است و پند گرفتن چه اندک به شمار . [نهج البلاغه]


جدا از سوتی هایی که مشایی داده این بار بنا دارم چند تا از دلایل حضور مشائی در کابینه را بررسی کنیم.

یکی از بزرگترین دلایل زیر سوال بردن مشائی و به دنبال اون زیر سوال بردن دولت بحث دوستی با اسرائیل بود که از زبان مشائی مطرح شد.
در مبارزه ای که بر سر تحقق حق ملت در بحث انرژی هسته ای جریان داشت کم کم بحث حمله به ایران از سوی دشمنان شدت میگرفت بطوری که حدود نه بار تا مرز حمله پیشروی کردند . مشایی یکی از فداکارن در بین اعضای هیئت دولت بود که این بی آبرویی را به جان خرید و این موضوع را مطرح کرد تا در بین طراحان جنگ به ایران نوعی سردرگمی به وجود بیاید . عدم موضع گیری دکتر احمدی نژاد و اتمام حجت مقام معظم رهبری بعد از یک ماه را در این راستا میتوان دانست.
در مورد دو تا از وزرا هم اینطور بیان شده که به علت اعتراض آنها به انتخاب مشائی به عنوان معاون اول توسط رئیس جمهور محترم عزل شده اند . جدای از دلایل انتخاب مشایی به عنوان معاون اول که در ادامه بحث خواهد شد ؛ عزل مشائی از معاون اولی به خاطر جمله ای که درباره اسرائیل بکار برد با توجه به علت اون ، نوعی بی عدالتی از جانب دکتر احمدی نژاد محسوب می‏شد.

اما...سوالی که ذهن خیلی ها را مشغول کرد و شاید به همین خاطر از آقای احمدی نژاد دلسرد شدند.
علت انتخاب مشائی به معاون اولی چه بود؟
در زمانی که مشائی به عنوان معاون اولی منصوب شد هنوز آقای احمدی نژاد تنفیذ نشده بودند یعنی مشروعیت نصب را نداشتند. پس نصب ایشان بی اعتبار بود! با انتخاب مشائی چند هدف مهم دنبال میشد :
مهمترین دلیل این بود که موج انتقاد ها و تهمت ها به رهبری به سمت آقای احمدی نژاد روانه شد و در حقیقت آقای احمدی نژاد سنگری در جلوی رهبری شدند. مهمترین دلیل حمایت ما از دکتر احمدی نژاد هم همین روحیه ی او بود.
دلیل دوم انتخاب مشائی تنزل دادن انتقادات جبهه ی مخالف بود. کسانی که تا اون روز رو شخص رئیس جمهور نقد داشتند نقدها را ناخواسته به معاون اول رئیس جمهور بردند! یعنی انتخابات به صورت غیرمستقیم مورد تائید آقایون قرار میگرفت!
دلیل سوم نگرانی در برخی مدیران پیش آمد که کابینه ی دهم در حال شکل گیری است و بهتر دیدند برای اینکه در دولت جدید هم باشند کمی احتیاط کنند!

اما موضوع نامه ی رهبری چه بود؟
اولا آن یادداشت رهبری جنبه ی خیرخواهی داشت نه حکمی . در هر حال انتظار ما برآورده شدن نظرات رهبری است. در مورد این نامه باید عرض بشه که آقای احمدی نژاد بعد از دریافت این نامه محضر مقام معظم رهبری میرسند و درباره ی این انتخاب صحبت میکنند و حضرت آقا قانع میشن. بعد از این ملاقات ، یادداشت مذکور به صورت کاملا مرموز انتشار پیدا میکند و آقای احمدی نژاد به دلیل حفظ جایگاه و احترام رهبری اگرچه با کمی تاخیر اما اقدام به عزل مشائی میکند.

پینوشتــــــــ....
- دلایل زیادی توی ذهنم بود که متاسفانه چندتاشو فراموش کردم ؛ اگر یادم اومد اضافه میکنم.
- علت نوشتن این یادداشت دفاع از سوتی های مشائی نیست. و هنوز هم معتقدم حضور ایشان در اطراف آقای احمدی نژاد به صلاح نیست.
- آقای احمدی نژاد! انتظار داریم هنوز هم سنگر ولایت باشی...



 
نویسنده: مهدی حامدی |  چهارشنبه 88 دی 23  ساعت 2:27 عصر 

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شکست اخلاق
و علی البرجام السلام!
نشان وابستگی..
جریان انحرافی
اهداف پنهان
تحریم صداقت..
صندوق ها شفاف اند؛ عینک مان را تمیز کنیم!
تحریم جدید..
شیطان بزرگ
اظهارات سخیف نجفقلی حبیبی درباره ی عاشورا
آقای هاشمی برایتان نگرانم..
سخنی از سر دلسوزی با جریان شیرازی ها
نکته ای در باب سبد کالا
رابطه با روسیه..
نکته ای در باب تسخیر لانه ی جاسوسی
[همه عناوین(166)]