سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عزت یا ذلت؛ مساله این است! - با ولایت
سخاوت بى خواستن بخشیدن است ، و آنچه به خواهش بخشند یا از شرم است و یا از بیم سخن زشت شنیدن . [نهج البلاغه]

بعد از یادداشت “هر دم از این باغ بری می رسد..” موج انتقادات به همراه اهانات و تهمت ها روانه ی ما شد. هرکس به نوعی شروع به مخالفت کرد. یکی گفت تازه به دوران رسیده ای، جو گرفتدت! یکی گفت این حرف ها رو میزنی که گنده بشی! یکی گفت شرایط دیپلماتیک اقتضا می کرد؛ یکی گفت ایام حج نزدیکه و مجبور بودن؛ یکی ترور سفیر عربستان رو ملاک قرار داد؛ یکی گفت چون آقا حرفی نزده تو هم لال شو! یه سری افراد تنش زدائی رو مطرح کردند؛ یکی گفت چون رئیس جمهور شخص دوم مملکته یعنی از همه بیشتر می فهمه! جالبه بعضی ها تهدید هم کردند! و از اون جالب تر اینکه بعضی ها از طرف آقا هم نظر می دادند! بعضی ها؛ بعضی ها…

این بار هم طولی نکشید که دست عنایت خدا باز هم متجلی شد. سیاست بسیار زیرکانه و همه جانبه نگرانه حضرت سیدعلی باز هم چشم ها را خیره کرد. حضرت آقا در آستانه‌ى روز ملى مبارزه با استکبار جهانى‌ در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان، برگ دیگری از ذکاوت سیاسی خود را به نمایش گذاشتند:

“ما امروز صد سند غیر قابل خدشه در اختیار داریم که نشان میدهد دولت آمریکا پشت سر ترورها و تروریستهائى بوده است که در ایران یا در منطقه واقع شده است. ما با این صد سند، آبروى آمریکا را در دنیا خواهیم برد؛ آبروى این مدعیان حقوق بشر و مبارزه‌ى با تروریسم را در دنیا پیش افکار عمومى خواهیم ریخت؛ اگرچه امروز هم آبروئى ندارند.” +


این پیام جهانی حضرت آقا از چندین جهت قابل ارزیابی است:

- اولین مطلبی که از این فرمایش حضرت آقا قابل برداشت است را اینطور می شود ارزیابی کرد: آمریکا که با افزایش فشار سیاسی و اقتصادی بر ایران، قصدی جز وارد ساختن دوباره ی عناصر فتنه به داخل نظام و محدود ساختن فعالیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه را ندارد؛ بار دیگر در موضع انفعال قرار گرفت. و این اولتیماتوم ایران ابتکار عمل را از جبهه ی دشمن خارج نمود.

- ابتکار دیگر حضرت آقا، عدم انتشار صد سند مذکور در ابتدای امر بود. این کار چند حسن دارد. یکی اینکه ملت های منطقه و افکار عمومی را تشنه ی دریافت این اسناد خواهد کرد. دیگر این که این اسناد به عنوان برگ برنده باقی خواهد ماند..

- نکته ی دیگر این پیام تاریخی، زمان بیان آن بود. وضعیت برائت از مشرکین امسال از شرایطی متفاوت برخوردار بود که با توجه به بیداری اسلامی و انسانی، بیم شیطنت ها در آن می رفت. حتی در بعضی از نظرات دوستان استراتژیست(!) احتمال حمله هم داده شده بود! حضرت آقا با در اختیار گرفتن زمین بازی، فرصت تحلیل را از دشمن گرفتند و نتیجه ی بازی را به نفع انقلاب تغییر دادند.

- احیای روح سرخورده ی ملت های انقلابی منطقه از رفتار ذلیلانه ی دولت ایران در حوادث اخیر نیز از نتایج دیگر این پیام بود.

- نکته ی دیگر قابل برداشت از این پیام این است که حضرت آقا بطور غیر مستقیم سیاست منفعلانه ی دولت را زیر سوال بردند و موضع جمهوری اسلامی را موضع عزت مطرح کردند. موشک جواب موشک. دولت مردان باید می فهمیدند که به جای بازی در زمین حریف، خود به فکر تعریف زمین بازی می افتادند. به جای دادن پیام تسلیت به یکی از کثیف ترین موجودات کره ی زمین برای مرگ جانشینش و فرستادن نماینده برای تشییع جسد و دادن سرسلامت باد(!) باید کار اساسی تری انجام می گرفت. که الحمدلله باز هم مقام معظم رهبری غرور شکسته ی ما را احیا کردند. و بار دیگر ابهت گفتمان انقلابی حزب الله را به دنیا نشان دادند.

سایه ی حضرت امام خامنه ای مستدام.



 
نویسنده: مهدی حامدی |  جمعه 90 آبان 20  ساعت 11:30 صبح 

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شکست اخلاق
و علی البرجام السلام!
نشان وابستگی..
جریان انحرافی
اهداف پنهان
تحریم صداقت..
صندوق ها شفاف اند؛ عینک مان را تمیز کنیم!
تحریم جدید..
شیطان بزرگ
اظهارات سخیف نجفقلی حبیبی درباره ی عاشورا
آقای هاشمی برایتان نگرانم..
سخنی از سر دلسوزی با جریان شیرازی ها
نکته ای در باب سبد کالا
رابطه با روسیه..
نکته ای در باب تسخیر لانه ی جاسوسی
[همه عناوین(166)]