سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با جلیلی چه خواهند کرد؟! - با ولایت
دانشمندان، امنای امّت من هستند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

سعید جلیلی، بی شک یکی از دیپلمات هائی است که چپ و راست، داخلی و خارجی نمی توانند توانمندی های او را انکار کنند. همه اتفاق نظر دارند که  یکی از پایه های اساسی موفقیت در سیاست خارجی، سعید جلیلی است.
این روز ها تیتر اول رسانه ها، سعید جلیلی است. حواشی مذاکرات او و تیمش نقل محافل شده است. شاید بتوان گفت پس از وزیر بهداشت اسبق، محبوبیت و صفای آقای دکتر جلیلی زبانزد شده است. تیزهوشی و شجاعت او در عین ساده زیستی بی نظیرش حتی برای سیاستمداران خارجی قابل تحسین بوده است.

اما در این میانه هستند افرادی، که این شخصیت برجسته را بر نمی تابند.. و احتمالا در صددند همان کاری را بکنند که با دکتر باقری لنکرانی و دیگر اخراجی های دولت نهم و دهم کرده اند.
با تائید وجود جریان انحرافی در بدنه ی اصلی دولت، نمی توان ساده اندیشانه تصور کرد که این تیم وجود چنین شخصیت انقلابی، ولایی و در عین حال کارآمد را در کنار خود تحمل نماید. شواهد زیادی بر این مدعا وجود دارد. تلاش برای کم اهمیت نشان دادن اقدامات جلیلی، سانسور مذاکرات مسکو در روزنامه ایران که همان بولتن خبری دولت و تیمش می باشد -در عین اینکه تیتر اصلی همه ی رسانه ها بود- نمونه هایی از این حیرانی می باشد.

سوالی که در این جا وجود دارد این است که جریان انحرافی با دکتر جلیلی چه خواهد کرد؟ تصور بنده این است که این جریان بر سر دوراهی بزرگی قرار گرفته است. 
ادامه ی مسئولیت دکتر جلیلی، موجب افزایش محبوبیت روزافزون وی خواهد شد. رسانه ای شدن دیدارها، مذاکرات و گزارشات ایشان، زمینه را برای شناخت بیشتر او در اذهان عمومی آماده تر می کند. تصور کنید او نامزد انتخابات دوره ی بعدی ریاست جمهوری باشد!
برای راندن او از این مسئولیت نیز راهی به جز عزل یا اجبار به استعفای وی متصور نمی باشد. عزل وی در اوج محبوبیت، موجب مظلوم نمائی او خواهد شد. احتمال دخالت رهبری هم سایه ی سنگینی در این موضوع است که بعید می دانم دولتی ها باز هم بخواهند تجربه اش کنند! جایگزینی مهره ای دیگر به جای دکتر جلیلی هم کار ساده ای نیست. این روزها، دکتر جلیلی گزارش کار خوبی برای دولت است!

مجموع این مسائل به خوبی بیانگر حیرانی و سرگردانی تیم جریان انحرافی در مقابله با دکتر سعید جلیلی می باشد. مسلما جریان انحرافی در این میانه بیکار نخواهد نشست و دست به اقدامات ایذائی خواهد زد. اما چه باک که ما را اینگونه وعده داده اند: فان حزب الله هم الغالبون.. و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون/

پیـــنوشت:
روایت نجف زاده از مذاکرات مسکو خالی از لطف نیست. ایــنــجــا یا ایــنــجــا ببینید.
روایتی دیگر از اقتدار تیم جلیلی: چرا مذاکرات هسته ای در ژنو برگزار نشد؟



 
نویسنده: مهدی حامدی |  یکشنبه 91 خرداد 28  ساعت 5:46 عصر 

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شکست اخلاق
و علی البرجام السلام!
نشان وابستگی..
جریان انحرافی
اهداف پنهان
تحریم صداقت..
صندوق ها شفاف اند؛ عینک مان را تمیز کنیم!
تحریم جدید..
شیطان بزرگ
اظهارات سخیف نجفقلی حبیبی درباره ی عاشورا
آقای هاشمی برایتان نگرانم..
سخنی از سر دلسوزی با جریان شیرازی ها
نکته ای در باب سبد کالا
رابطه با روسیه..
نکته ای در باب تسخیر لانه ی جاسوسی
[همه عناوین(166)]