سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فاشیسم و حکومت ولایت فقیه - با ولایت
خداوند متعال می فرماید : « ... همچنان بنده ام با کارهای مستحب به من نزدیک می شود، تا آنجا که دوستشمی دارم . در نتیجه، گوش شنوایش، چشم بینایش، زبان گویایشو قلب دریابنده اش می شوم . اگر مرا بخواند، پاسخش دهم و اگراز من درخواست کند، به او ببخشم» . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

اخیرا یکی مارو به دلیل حمایت از ولی فقیه متهم به فاشیست کرده که این مطلب جوابیه ای به ایشون و همه ی اونهایی که این طرز تفکر رو دارن است
انشااالله از این به بعد یه دوره شبهات در مورد ولایت فقیه و پاسخ اونو تو وبلاگ قرار میدم که مطمئمنم برای همه جالبه .

اینم گام اول :
فاشیسم یعنی چه؟ آیا حکومت ولایت فقیه به آنجا کشیده میشود؟

فاشیسم «Fascism» نام نهضت یا حرکتی است که نخستین بار به وسیله موسولینی، دیکتاتور ایتالیا، در سالهای 1922 تا 1943 در آن کشور به وجود آمد و جریانهای مشابهی (مانند نازیسم در آلمان و فالانژیسم در اسپانیا) به دنبال آن در همین خط سیر فکری شکل گرفت. فاشیسم از کلمه «Fasces» گرفته شده و آن علامتی است به شکل تبر که بر روی پرچمهای فرمانروایان قدیم رومی نقش میبست و نماد قدرت آنها بود. فاشیسم پیش از اینکه یک فلسفه یا ایدئولوژی سیاسی باشد؛ یک روش حکومت است که بر سه اصل «حکومت فردی قدرت»، «حاکمیت دولت» و «ناسیونالیسم افراطی» استوار است. در حکومتهای فاشیستی، فردی که در رأس حکومت قرار میگیرد، ما فوق قانون است. در این حکومتها سازمان دولت، با تکیه بر قدرت نظامی و گروههای فشار سیاسی و وسایل تبلیغاتی -که در اختیار دولت است آزادیهای فردی را محدود میسازد و هرگونه حرکت مخالفی را سرکوب میکند.
ر.ک: طلوعی، محمود، فرهنگ جامع سیاسی، ص 625؛ آشوری، داریوش، دانشنامه سیاسی، ص 234.

ویژگیهای فاشیسم عبارت است از:
1. عدم اعتماد به عقل؛
2. انکار اصل اساسی مساوات بشری؛
3. نظام رفتاری مبتنی بر دروغ و خشونت؛
4. سیستم تک حزبی و حکومت عدهای نخبه و قدرت نامحدود؛
5. نژادپرستی و ناسیونالیسم افراطی؛
6. ضدیت با حقوق و نظام بین المللی؛
7. تقدیس رهبر تا حد ممکن؛
8. مخالفت با دموکراسی، لیبرالیسم و سوسیالیسم؛
9. اعتقاد شدید به قهرمان پرستی (هیروئیسم) و رزمجویی (میلیتاریسم).
ر.ک: قاضی زاده، کاظم، اندیشه‏های فقهی سیاسی امام خمینی، ص 145.

در مقایسه حاکمیت اسلامی با فاشیسم، شاید از این جهت که فاشیسم هم قائل به تقدس رهبری و مردمی بودن رهبر است، شباهتی به نظر آید. اما آنچه شالوده فاشیسم بوده و در ویژگیهای فوق تبلور یافته است، هرگز در نظام اسلامی راه ندارد؛ چرا که مبنای تقدس به تنهایی مشابهت را نمیرساند. به علاوه ولی فقیه همیشه در چارچوب قوانین و مقررات اسلامی و مصلحت جامعه اسلامی، عمل میکند و هیچ گونه نظرات شخصی ناشی از جاه‏طلبی، احساس غرور و قدرت و... در او راه ندارد.

در حکومت اسلامی، یکی از منابع استنباط احکام اسلامی «عقل» است. از طرف دیگر همه مردم، حتی ولی فقیه، به صورت مساوی در برابر قانون مسئولند و هیچ قوم و ملتی بر سایر اقوام، امتیاز و برتری ندارد و تنها ملاک امتیاز «تقوا» است. اخلاق و رعایت اصول انسانی و ارزشهای الهی، جایگاه ویژهای در برخورد با سایر ملتها و حتی طبیعت دارد. بنا بر توضیحات داده شده مشخص میشود که اطلاق اصطلاح «فاشیسم» به حکومت دینی، نوعی شارلاتانیسم تبلیغاتی دشمنان نظام اسلامی در جهت تیره جلوه‏دادن چهره حکومت دینی است. این امر به نوبه خود نشان‏دهنده شکست آنان در مقابله تئوریکی، و اندیشه‏ای و شکست در صحنه‏های عملی است.

 مبحث بعدی در باب ولایت فقیه : 
 فلسفه ی ولایت فقیه چیست ؟



 
نویسنده: مهدی حامدی |  دوشنبه 86 اسفند 27  ساعت 11:33 صبح 

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شکست اخلاق
و علی البرجام السلام!
نشان وابستگی..
جریان انحرافی
اهداف پنهان
تحریم صداقت..
صندوق ها شفاف اند؛ عینک مان را تمیز کنیم!
تحریم جدید..
شیطان بزرگ
اظهارات سخیف نجفقلی حبیبی درباره ی عاشورا
آقای هاشمی برایتان نگرانم..
سخنی از سر دلسوزی با جریان شیرازی ها
نکته ای در باب سبد کالا
رابطه با روسیه..
نکته ای در باب تسخیر لانه ی جاسوسی
[همه عناوین(166)]