سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثواب سوره های قرآن - با ولایت
هیچ یک از نیازهای کوچک خود را حقیرمشمارید ؛ زیرا محبوب ترین مؤمنان نزد خداوند متعال ، کسی است که بیشتر از همه از او درخواست می کند . [امام باقر علیه السلام]

ثواب قرائت سوره نساء در هر جمعه
1. امیرالمؤ منین علیه السلام فرمودند: کسى که در هر جمعه سوره نساء را بخواند از فشار قبر ایمن خواهد بود.

ثواب قرائت سوره انعام  
1. ابن عباس مى گوید (روایت مى کند) کسى که سوره انعام را در هر شب بخواند، در روز قیامت از ایمن شدگان خواهد بود و آتش را با چشمانش ‍ نخواهد دید.
و امام صادق علیه السلام فرمودند: سوره انعام یک جا نازل شده و در حال نزول هفتاد هزار فرشته آن را بدرقه مى نمودند، تا بر حضرت محمد صلى الله علیه و آله نازل شد. پس آن را بزرگ بدانید و تکریم نمایید و اگر مردم مى دانستند در آن چیست ، آن را ترک نمى کردند.

ثواب قرائت سوره اعراف
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره اعراف را در هر ماه بخواند، در روز قیامت از کسانى خواهد بود که هیچ ترس و اندوهى ندارند. و اگر در هر جمعه آن را قرائت نماید، از کسانى خواهد بود که در روز قیامت مورد محاسبه قرار نمى گیرند و آگاه باشید که یکى از محکمات قرآن در این سوره است . همانا در روز قیامت براى هر کسى که آن را خوانده باشد، گواهى مى دهد

ثواب قرائت سوره انفال و توبه  
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که در هر ماه سوره انفاق و توبه را بخواند، هیچ گاه گرفتار هیچ نوع نفاقى نخواهد شد و از شیعیان امیرالمومنین علیه السلام خواهد بود.

ثواب قرائت سوره یونس
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که هر دو ماه یا سه ماه یک بار سوره یونس را بخواند، نمى ترسد که از جاهلان باشد و در روز قیامت از مقربین خواهد بود.

ثواب قرائت سوره هود.
1. امام باقر علیه السلام فرمودند: کسى که در هر جمعه سوره هود بخواند، خداى عزوجل در روز قیامت او را در گروه پیامبران بر مى انگیزد و در آن روز او را بى گناه خواهند دانست .

ثواب قرائت سوره یوسف
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره یوسف را در هر روزى در هر شب بخواند، خداى متعال او را در روز قیامت در حالى بر مى انگیزد که مانند یوسف زیباست و در روز قیامت هیچ ترسى به او نخواهد رسید و از بهترین بندگان صالح خداوند خواهد بو. و نیز فرمودند: این سوره در تورات نیز آمده است .

ثواب قرائت سوره رعد
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره رعد را زیاد قرائت نماید، هیچ گاه خداوند او را گرفتار صاعقه نخواهد نمود، گرچه دشمن اهل بیت علیه السلام باشد. و اگر مؤ من باشد، بدون حساب او را وارد بهشت خواهد نمود و شفاعت او در مورد همه خاندان و برادرانش که آنها را مى شناسد، پذیرفته خواهد شد.

ثواب قرائت سوره ابراهیم و حجر
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که در هر جمعه سوره ابراهیم و حج را در دو رکعت با هم بخواند ، هیچ گاه دچار فقر، دیوانگى و مصیبت نخواهد شد.

ثواب قرائت سوره الرحمن
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: قرائت سوره (الرحمن ) و مداومت بر قرائت آن را ترک نکنید. زیرا در دلهاى منافقین جاى نمى گیرد و خداوند در روز قیامت این سوره را بشکل انسانى با زیباترین شکل و هر چه خوشبتوتر مى آورد و این سوره در جایى که هیچ کس نزدیکتر از او به خداوند نیست ، مى ایستد. آنگاه خداوند از او مى پرسد: چه کسى در زندگى دنیا بر قرائت تو مداومت مى ورزید، و او پاسخ میدهد، خدایا! فلانى و فلانى . و آنان روسفید مى شوند آنگاه خداوند به آنان مى فرماید: هر که را دوست دارید شفاعت کنید. و آنان بى حساب شفاعت مى کنند. بگونه اى که کسى باقى نمى ماند که برایش شفاعت کنند. سپس مى فرماید: وارد بهشت شوید و در هر جاى آن که مى خواهید ساکن شوید.

2. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره الرحمن را بخواند و هر بار که آیه (فباى الا ربکما تکذبان ) را مى خواند، بگوید، (لا بشى من الائک رب اکذب ) ، اگر در شب آن را بخواند و بمیرد شهید مرده است و اگر در روز بخواند و بمیرد باز هم شهید مرده است .

ثواب قرائت سوره واقعه
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که در هر شب جمعه سوره واقعه را بخواند، خداوند او را دوست خواهد داشت ، محبت او را در دل همه مردم مى افکند، هیچ گاه در دنیا گرفتار فلاکت ، فقر، ندارى و آفتى از آفات دنیا نمى شود و از دوستان امیرالمؤ منین علیه السلام خواهد بود. این سوره مخصوص امیرالمؤ منین علیه السلام است و هیچ کس با او در آن شریک نیست .

2. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که مشتاق بهشت و اوصاف بهشت است ، باید سوره واقعه را بخواند و کسى که مى خواهد اوصاف جهنم را بنداند، باید سوره لقمان را بخواند.

3. امام باقر علیه السلام فرمودند: کسى که هر شب قبل از خواب سوره واقعه را بخواند، خداى عزوجل را در حالى ملاقات مى کندد که صورت او مانند ماه شب چهارده است .

ثواب قرائت سوره جمعه ، منافقین و اعلى
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: واجب است شیعه ما در شب جمعه ، سوره جمعه و اعلى و در نماز ظهر روز جمعه ، سوره جمعه و سوره منافقین را بخواند کسى که این کار را انجام دهد، گویا عمل رسول خدا صلى الله علیه و آله را بجا آورده است ، و پاداش و ثواب او این است که خداوند او را به بهشت ببرد.

ثواب قرائت سوره ملک
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره قلم را در نماز واجب یا مستحب بخواند، خداوند او را براى همیشه از فقرا ایمن نموده و هنگامى که بمیرد، او را از عذاب قبر پناه مى دهد.

ثواب قرائت سوره اعلى
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره اعلى را در نماز واجب یا مستحب بخواند، در روز قیامت به او مى گویند: از هر کدام از درهاى بهشت که مى خواهى وارد شو. انشاء الله .



 
نویسنده: مهدی حامدی |  یکشنبه 87 اردیبهشت 1  ساعت 9:41 صبح 

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شکست اخلاق
و علی البرجام السلام!
نشان وابستگی..
جریان انحرافی
اهداف پنهان
تحریم صداقت..
صندوق ها شفاف اند؛ عینک مان را تمیز کنیم!
تحریم جدید..
شیطان بزرگ
اظهارات سخیف نجفقلی حبیبی درباره ی عاشورا
آقای هاشمی برایتان نگرانم..
سخنی از سر دلسوزی با جریان شیرازی ها
نکته ای در باب سبد کالا
رابطه با روسیه..
نکته ای در باب تسخیر لانه ی جاسوسی
[همه عناوین(166)]