سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دروغگویی اصلاح طلبان تندرو در مورد خزر - با ولایت
همه چیز با انفاق کاستی گیرد، جز دانش . [امام علی علیه السلام]


وقتی دروغگو اعتراف می کند

آرمین: سهم 50درصدی از خزر هرگز مطرح نبوده!

 

 

محسن آرمین سخنگوی سازمان مجاهدین بالاخره پس از ماه ها دروغگویی رسوا در رسانه های وابسته به جناح تندرو اصلاح طلب، بالاخره جواب دوستان خود را داد و تاکید کرد که «بحث سهم 50درصدی ایران از دریای خزر هیچ موقع وجود نداشته و حتی در توافق بین ایران و شوروی هم این طور مطرح شده بود دریای خزر دریای مشترک بین دو کشور است و بحثی از درصد در آن نیامده است». آرمین اضافه کرد: «هرچند در زمان شوروی سابق هم، شاه ایران عملاً به هیچ وجه از سهم 50درصد برخوردار نبود. ایران حق حضور نظامی در دریای خزر را نداشت. شاه کشتی نظامی در دریای خزر نداشت و شوروی داشت و خیلی از موارد دیگر.
بنابراین اصلاً این مسئله 50-50 نه در سندی مطرح شده بود و نه عملاً اجرا می شد. فروپاشی شوروی در دوره سازندگی اتفاق افتاد.آن موقع یک خطای تاکتیکی سیاسی صورت گرفت. نمی شود اسم آن را اشتباه گذاشت؛ بحث 20درصد آن موقع از ناحیه ایران مطرح شد که ما پنج کشور شدیم و هر کشور 20 درصد از سهم دریا را داشته باشد. خطای تاکتیکی از آن جا بود که ما نباید پیشنهاددهنده می بودیم. وزیرخارجه که در آن زمان آقای ولایتی بود این خطای تاکتیکی را کرد.»
آرمین اضافه کرد: «البته وضعیت جغرافیایی دریای خزر به گونه ای است که امکان نداشت با به وجود آمدن کشورهای مستقل جدید تازه استقلال یافته ایران 50درصد سهم داشته باشد. چون در آن صورت حریم ما تا ساحل آذربایجان و ترکمنستان می رفت و اصلاً نمی شد. چون این دریا خیلی باریک و دراز است. عملاً 50درصد ممکن نیست. وضعیت جغرافیایی و فیزیکی دریای خزر اصلاً این مسئله را اجازه نمی دهد. اما ما نباید پیشنهاد دهنده 20 درصد می بودیم. آن ها باید دنبال ما می افتادند که 20درصد مطرح شود نه این که ما به دنبال آن ها بیفتیم که به 20درصد رضایت دهند! ما باید دست بالا می گرفتیم.»
جالب است که اصلاح طلبان در چند ماه اخیر با دروغ بافی های عجیب و غریب سعی داشتند چنین القا کنند که دولت مشغول نوعی «معامله ارضی»(؟!) است!



 
نویسنده: مهدی حامدی |  پنج شنبه 86 بهمن 4  ساعت 3:41 عصر 

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شکست اخلاق
و علی البرجام السلام!
نشان وابستگی..
جریان انحرافی
اهداف پنهان
تحریم صداقت..
صندوق ها شفاف اند؛ عینک مان را تمیز کنیم!
تحریم جدید..
شیطان بزرگ
اظهارات سخیف نجفقلی حبیبی درباره ی عاشورا
آقای هاشمی برایتان نگرانم..
سخنی از سر دلسوزی با جریان شیرازی ها
نکته ای در باب سبد کالا
رابطه با روسیه..
نکته ای در باب تسخیر لانه ی جاسوسی
[همه عناوین(166)]