• وبلاگ : با ولايت
  • يادداشت : نقش مردم در حکومت اسلامى
  • نظرات : 0 خصوصي ، 42 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + يه ايروني بي ادعا 

    سلام بر دوستان. چه حزب اللهي، چه سبز! ما همه انسان هستيم و از يک وطن. اميدوارم که در گفته هايمان، اگر به خدا اعتقاد نداريم لا اقل از عقل سليم انساني استفاده کنيم و به هموطن بودن يکديگر احترام بگذاريم. من تازه امشب با بلاگ اين دوست محترم آشنا شده ام. خواندن بعضي پست هاي قبلي که توسط بعضي سبزنماها نوشته شده و به اين دوستمان و امثالهم و مقدساتشان فقط فحش داده اند، عرق شرم بر پيشاني من نشاند. ما ايراني ها بايد قبل از هر چيز به ادب و جوانمردي و متانت در رفتار و گفتار مشهور باشيم تا به کينه توزي و خشونت و ناسزا گفتن به کساني که به خاطر عقيد? الهيشان، محکم بر موضعشان ايستاده اند، گرچه اين کار از نظر بعضي از ما ديکتاتوري باشد ولي من اين ايمان محکمشان را ستايش مي کنم و سعي مي کنم اگر اشکالي هم دارند را با استدلال بهشان بفهمانم. در هر حال، اجازه بدهيد در مورد بعضي از نکات گفته شده توسط بعضي از دوستان که اسمشان مهم نيست مطالبي را بگويم:

    من نفهميدم مخالفت بعضي از دوستان با ولايت فقيه به چه خاطر است؟ خود سران واقعي جنبش سبز هم (بگذريم از چندتا خارج نشين که نفسشان از جاي گرم در مي آيد و معلوم نيست خرج زندگي و فعاليتشان را از کجا در مي آورند) اعتراضي به تئوري ولايت فقيه ندارند. شايد در مصداقش يا بعضي جزئياتش اختلاف داشته باشند. پس چرا ريش? تئوريي را که آن چنان نيرويي در ملت ما ايجاد کرد که با آن توانست ديکتاتوري آمريکايي پهلوي را از اين کشور بيرون کند بزنيم. مگر اينکه مخالف محترم، از ولايت فقيه به اين خاطر ناراحت باشد که شاه و آمريکا و اسرائيلي ها و ساير گروه ها و فرقه هاي وابسته شان را از ايران بيرون کرده که در اين صورت بايد بحث را به فاز ديگري منتقل کرد.

    اينکه "حکومت هر شخصي که غير از امام معصوم باشد حکومت جور و غاصبانه است" هم جوابش معلوم است: حالا که امام معصوم غائب است چه بايد کرد. البته اگر مسلمان يا شيعه نيستيد که هيچ، در آن صورت شايد همان مدل حکومت غربي براي شما بهتر باشد. اما اگر کسي درد دين و دنيا و آخرت را با هم داشته باشد خوب در زمان غيبت مي گردد کسي را پيدا ميکند که بيشترين شباهت را از نظر علم و تقوا و عدالت به امام معصوم داشته باشد و او را حاکم خود ميداند و از او پيروي و دفاع مي کند. اين به نوعي همان "ولايت فقيه جامع الشرايط" است منتها با کلماتي ساده تر و غير عربي تر. اشکال اين چيست که شخصي با تمام شايستگي هاي لازم حاکم ما باشد. آيا هيچ انساني يا ملتي در دنيا غير از اين اعتقاد دارد؟ منتهي هر کس در چارچوب دين و ايدئولوژي خودش دنبال مصداق چنين شخصي مي گردد. دين شما چيست؟ اگر مسلمانيد، از نظر شما اشکال حاکم بودن چنين شخصي چيست؟ اگر هم مسلمان نيستيد، استدعا دارم که به عنوان يک اقليت قابل احترام در کشوري که بيش از 90% جمعيتش مسلمان هستند به نوع حکومت مورد خواست اکثريت احترام بگذاريد و قدر مواهبي را که برايتان فراهم کرده بدانيد و نمکدان را نشکنيد و طبيعتاً انتظار نداشته باشيد که بتوانيد نوع حکومت اقليتي خودتان را بر آنها تحميل کنيد که اين در هيچ سيستم فکري مدرني، مشروعيت ندارد.