• وبلاگ : با ولايت
  • يادداشت : ولايت فقيه و تغيير خواست مردم
  • نظرات : 0 خصوصي ، 10 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    کتاب صحيفه ي آيت الله خميني و ولايت فقاهت و عدالت جوادي آملي رو دارم برادر...اون آيه ي 59 نسا هم که "الوالامر" آورده شده يک نکته داره...اون هم اين هست که هم در الميزان علامه طباطبايي و هم در مباحثات شيعه و سني خود آيت الله خميني در قم(سال 40)،اين کلمه تنها تفسير به معصوم شده و اصولا ولي فقيه جزو معصومين بحساب نمي آيد...در ضمن در آن آيه از اطاعت آمده است و بر طبق قرآن تنها براي خدا و پيامبر لفظ (اوليا) آمده است و براي معصوم ولايت درجه 2 وجود دارد و در سطح حکومت و جهاد ابتدايي هست که با ولايت پيامبر هم حتي فرق دارد و در قرآن پيامبر حتي بر جان و مال و ناموس امت هم ولايت دارد و ولايت اش مطلقه هست.

    واي به حال ولايت جعلي(به زعم خود آيت الله جوادي آملي که گفتيد) فقيه...هرچند آقاي مصباح يا جنتي در يک مصاحبه فرموده بودند که ولي فقيه نيز مانند پيامبر بر جان و مال و ناموس ملت ولايت دارد.در ضمن شما برو صفحه ي 208 همون کتاب آقاي آملي رو ببين...رسما وکالت داشتن فقيه را قبول دارد...

    ولي در نهايت مي کوشد که ولايت را جاي وکالت جعل کند.

    سراغ تفسير قرآن هم بريد بد نيست ها...

    پاسخ

    منظور بنده مطالعه ي کتب فوق بود که در صورت مطالعه مساله کاملا جا مي افتد. براي اثبات ولايت فقيه از قرآن لطفا اين لينک رو مطالعه کنيد : http://bavelayat.parsiblog.com/501169.htm .در تفسير الميزان براي آيه اي که شما فرموديد، داريم : (( معناي آيه ي شريفه بدون عصمت اولي الامر هم درست ميشود)) و با قائده کلي که از جناب رسول الله (ص) نقل ميکند مساله حل ميشود. البته بايد توجه داشت به اينکه براي ولي فقيه عصمت اکتسابي هم قابل اثبات مي باشد .*. در حالت ديگر اگر اولي الامر را به ولي فقيه تعميم نديم و همان دوازده امام را حساب کنيم نتيجه ميگيريم که اطاعت از ائمه (ع) واجب است. کليني از امام صادق(ع) نقل ميکند :بايد به کساني از شما (شيعيان) که حديث و سخنان ما را روايت مي‏کنند و در حلال و حرام ما به دقت مي‏نگرند و احکام ما را به خوبي باز مي‏شناسند (عالم عادل)، مراجعه کنند و او را به عنوان حاکم بپذيرند. من چنين کسي را بر شما حاکم قرار دادم. پس هرگاه به حکم ما حکم کند و از او پذيرفته نشود، حکم خدا کوچک شمرده شده و بر ما رد شده است و آن که ما را رد کند، خدا را رد کرده است و چنين چيزي در حد شرک به خداوند است. براي آگاهي بيشتر درباره دلايل روايي ولايت فقيه رجوع کنيد به کتاب ولايت فقيه امام خميني، بحث ولايت فقيه به استناد اخبار، ص 48-148. آقاي جوادي تقريبا بالاترين حد اختيارات را براي ولي فقيه قائلند و ولايت تکويني را هم براي جايگاه ولي فقيه به اثبات ميرسونند. بنده فکر ميکنم در تعريف کلمه ي ولايت قدري اشتباه ميکنيد. اميدوارم قانع شده باشد. يا علي