سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آیا خاتمی می آید ؟ - با ولایت
خداوند ـ عزّوجلّ ـ می فرماید : «ای محمّد! اگر آفریدگان به ساخته های شگفت من می نگریستند، جزمرا نمی پرستیدند و اگر شیرینی یاد مرا در دل هایشان می چشیدند، ملازم درگاه من می شدند و اگر به ظرائف نیکی های من می نگریستند، به چیزی جز من نمی پرداختند» . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]


استراتژی مدعیان اصلاحات در انتخابات دهم بر دو امر مهم متمرکز شده است: تخریب رقیب اصلی (دکتر احمدی‌نژاد) و توافق بر نامزد واحد.
آن‌چه جای بحث‌ دارد، این است که آیا احزاب مدعی اصلاحات می‌توانند به کاندیدای واحد دست یابند؟ و در صورت مثبت بودن پاسخ آن فرد چه کسی است؟ گزینه‌های مطرح در اردوگاه مدعیان اصلا‌حات عبارتند از آقایان عبدا... نوری, دکتر عارف, میرحسین موسوی, مهدی کروبی و محمد خاتمی.
درباره استراتژی نخست، یعنی تخریب دولت نهم و شخص دکتر احمدی‌نژاد میان احزاب این جبهه هیچ اختلافی وجود ندارد و مدت‌هاست که این استراتژی در حال اجرایی شدن است ولی در استراتژی دوم اختلاف جدی وجود دارد.
 گزینه محمد خاتمی که به گمان احزاب پدر سالار جبهه دوم خرداد، بیش‌ترین شانس موفقیت را دارد و در صورت نیامدن قرار است اصلا‌ وارد رقابت انتخاباتی نشوند، از جهات مختلفی قابل تامل است :
ائتلاف مزبور پس از شکست سنگین در مرحله اول انتخابات مجلس هشتم به این نتیجه رسید که نام خاتمی مشکل ساز بوده و موجب رویگردانی مردم از نامزدهای ائتلاف شده است از این رو برای مرحله دوم انتخابات نام خاتمی حذف گردید و البته برای پیروزی لیست آن‌ها تاثیر چندانی نداشت چرا که مردم سر و ته این کرباس را از قبل شناخته‌اند.
در صورتی که خاتمی رسما نامزد شود و نامزدی وی نیز مورد تایید شواری نگهبان قرار بگیرد، ممکن است مورد اقبال روشنفکران دگر اندیش و متمایل به غرب قرار گیرد - چرا که از نظر وی راه پیشرفت از تجد و غرب می‌گذرد و انقلاب اسلامی نیز از روح انقلاب آمریکا مدد گرفته است !
ولی در میان اقشار مختلف مردم و متدین که برای آن‌ها دین و ارزش‌های الهی اصل است جایگاهی ندارد؛ زیرا مردم هنوز تهاجم به دین و ارزش‌ها، قرآن کریم، ساحت مقدس پیامبر (ص)، حضرت زهرا (س)، امام حسین (ع)‌ امام زمان (عج)؛ امام راحل، قانون اساسی، انقلاب اسلامی ، تضاد علنی با ولایت فقیه و.... را فراموش نکرده‌اند و تصاویر موهن تئاترهایی از قبیل تئاتر ایران زمین و رقص زنان نیمه برهنه ارمنی از لوح اذهان مردم پاک نشده است، هتاکی‌های مدعیان اصلاحات در کنفرانس برلین و در یک کلمه جنایات فرهنگی‌‌ای که موجب تحصن سه روزه مراجع عظام‌، علمای بزرگ و طلاب و فضلای حوزه علمیه قم شد برگ دیگری از پرونده سیاه و قطور دوران اصلاحات است هنوز هواپیمای 60 میلیارد تومانی تشریفاتی سلطان برونئی خریداری شده توسط ایشان به عنوان موزه تفکر تشریفاتی وی در معرض دید همگان قرار دارد.
و مردم مسؤول همه این اتفاقات را شخص آقای خاتمی می‌دانند که در راس قوه مجریه قرار داشته است. بنابراین رویگردانی مردم از لیستی که نام آقای خاتمی بر روی آن قرار گرفته بی جهت نیست و تردید عمده احزاب اصلاح‌طلب از جمله کارگزاران برای حمایت از نامزدی وی برای ریاست جمهوری نیز شاید به همین دلیل باشد. 
علاوه بر کاهش اعتبار آقای خاتمی در میان مردم‌، مشکل دیگری نیز وی را تهدید می‌کند و آن این‌که پرونده او به دلیل دست دادن به زنان نیمه عریان ایتالیایی در سال گذشته، در دادگاه ویژه روحانیت در نوبت رسیدگی قرار دارد و هزاران نفر از طلاب و فضلای جوان حوزه علمیه قم و مردم مشهد و کاشان که شاکی این پرونده‌اند در انتظار تشکیل جلسه دادگاه آقای خاتمی‌اند. در صورتی که وی نتواند در این پرونده خود را تبرئه کند قطعا برای ثبت نام مشکل خواهد داشت و شاید به همین دلیل باشد که حزب کارگزاران دست به عصا در این مسیر گام بر‌می‌دارد و از ارایه مصداق پرهیز می‌کند.
4- البته تایید صلاحیت آقای خاتمی در شورای نگهبان نیز با توجه به پرونده سنگین وی در چوب حراج زدن به ارزش‌های اسلامی قابل تأمل است. با توجه به مراتب فوق، نامزدی آقای خاتمی بسیار بعید است.
مسیر همان است که حزب کارگزاران ترسیم کرده؛ یعنی فعلا بر استراتژی اول یعنی تخریب دولت نهم و دکتر احمدی‌نژاد متمرکز شده “احساس نگرانی” را تعمیم خواهند داد و در آخرین روزها از نامزدی حمایت خواهند کرد که روزها با تابلو اصولگرایی حرکت می‌کند و شب‌ها در بزم اصلاح‌طلبان با آ‌ن‌ها بستنی می‌خورد و...
سخن پایان این که همه امید اصلاح‌طلبان به افزایش تورم و گرانی و فشارهای جهانی علیه دولت و ملت است؛ ولی ملت ایران اثبات کرده‌اند که فرق میان خادم و خائن را خوب می‌شناسند و صلاحیت و پاکی افراد را با هیچ چیز و هیچ کس معامله نخواهند کرد هر چند در برخی تصمیم‌‌گیری‌ها خطایی هم رخ داده باشد.

گزیده ای از نوشتار قاسم روانبخش با تصرف و تخلیص +

...................................................................................................................................
پی نوشت
1- خیلی جالبه که تو نظرات هوادارهای خاتمی دارن خودشونو میکشن ولی دریغ از یه سخن حق! و قبول حتی یه حرف حق !
به جای بحث در مورد متن نوشته شده ، حرف رو عوض کرده (انگار اصلا متنو ندیدن) و تو کوچه ی علی چپ میچرخن .
چرا جواب این متنو نمیدین ؟!!!
2- از همه ی بچه حزب اللهی ها هم به خاطر کمکشون ممنونم . ایشالا قسمت شما هم بشه !
3- این دو یادداشت رو حتما بخونید (مخصوصا دومی) :
کاش خاتمی بیاید !   و   اگر احمدی نژاد نیاید چه می شود ؟
4- معنی حمایت و پیروی از ولی خدا رو هم فهمیدیم . غربت امیرالمومنین(ع) بیشتر به دلم نشست.
5- اوصیکم بتقوی الله ...



 
نویسنده: مهدی حامدی |  یکشنبه 87 تیر 30  ساعت 3:42 عصر 

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شکست اخلاق
و علی البرجام السلام!
نشان وابستگی..
جریان انحرافی
اهداف پنهان
تحریم صداقت..
صندوق ها شفاف اند؛ عینک مان را تمیز کنیم!
تحریم جدید..
شیطان بزرگ
اظهارات سخیف نجفقلی حبیبی درباره ی عاشورا
آقای هاشمی برایتان نگرانم..
سخنی از سر دلسوزی با جریان شیرازی ها
نکته ای در باب سبد کالا
رابطه با روسیه..
نکته ای در باب تسخیر لانه ی جاسوسی
[همه عناوین(166)]