سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آقای هاشمی برایتان نگرانم.. - با ولایت
دوستی با مردم، نیمی از عقل است. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

بار دیگر تیترهای شاذ و هدف دار سایت جناب حجت الاسلام والمسلمین هاشمی توجهم را جلب کرد. مشخصا جناب هاشمی از عدم حضورش در نمازجمعه ناراحت است. این را می توان از تیتر "پاسخ هاشمی برای حضور مجدد در نمازجمعه" براحتی درک نمود. صرف نظر از اینکه این تیتر شاید القای این نکته را در پی داشته باشد که این درخواست از جانب مقام معظم رهبری مطرح شده باشد، متن را می خوانیم: "در دیدار اعضای ستاد برگزاری هفته جوان و در پاسخ به درخواست یکی از حاضرین که گفت: «از طرف گروهی از جوانان تقاضای حضور مجددتان را در نماز جمعه دارم»، تاکید کرد: در نماز جمعه که یک تریبون سیاسی،عبادی برای نظام است، نباید نگاه باندی داشت و به خاطر امیال جناحی، از کسی تعریف کرد و به کسانی دیگر توهین کرد و تهمت زد!." +

  ایشان نگاه جناحی و توهین و تهمت را خدشه به پیکره ی نمازجمعه می دانند اما در عین حال هنوز نتوانسته اند نمازجمعه ی تاریخی(!) خود را فراموش کنند؛ نماز جمعه ای که تمام ضدانقلاب در جهت تضعیف نمازجمعه ی رهبری و تضعیف نظام برای آن مایه گذاشتند؛ نماز جمعه ای که امید دل فتنه گران بود؛ نماز جمعه ای که مختلط و با کفش برگزار شد؛ نماز جمعه ای که در آن علیه نظام اسلامی شعار دادند و حاج آقا فرمودند: "آقایان اجازه بدهید! من که بهتر از شما دارم می گویم!"

نکته ی دیگری که در این سایت جلب توجه می کند، نگاه ایشان به بحث مهدویت است. نکات استخراجی از سخنان جناب حجت الاسلام هاشمی بسیار قابل تامل است. نگاهی به برخی تیترهای داخلی این مبحث بیندازیم:

- امام زمان(عج) هم با خواست و نظر مردم کار دارند.
- چه کسی گفته مادیات مردم برای امام زمان(عج) اهمیتی ندارد؟

- امام زمان(عج) معجزه ندارند، مقبولیت مردمی دارند.
- در شیوه امام زمان(عج)، رای مردم ملاک است.
- چرا نباید با روند جهانی شدن امروز دنیا مخالفت کنیم؟

- مدیریت امام زمان(عج) برای ما قابل اجراء نیست. +

درست است که محتوای برخی از این تیترها از سوء برداشت حاصله از تیتر جلوگیری می کند؛ اما بنده ای که سال هاست کار رسانه ای می کنم می دانم که یک تیتر چه هدفی را دنبال می کند. می دانم که خیل کثیری از خوانندگان، فقط به مطالب برجسته شده و تیترها توجه می کنند. سوء فهم این دسته از افراد را چه کسی پاسخ خواهد داد؟

ایشان در این سخنرانی به شدت استفاده از خشونت را نفی می کنند و آن را روشی غیر از روش حضرت مهدی(عج) می دانند. جدای از واکاوی این برداشت جناب هاشمی، بد نیست یکی از مواضع قدیمی جناب هاشمی راجع به بدحجابی را مرور کنیم:

از همین تریبون نمازجمعه، وزیرکشور و دیگران خواهش کردند و به آنها وعده دادیم که اینها خودشان آدم می شوند و باز می بینیم که مثل اینکه این ها یک مقدار احتیاج به خشونت دارند! ...اردوگاه هایی در مناطقی در نظر بگیرند برای بازسازی خانم ها و آقایانی که دچار مرحله ای از فساد اخلاق هستند. ...کسانی که اینجوری می کنند تحویل دادگاه های فوری می دهند و دادگاه ها این ها را محاکمه می کنند و اگر دیدند که مداومت بوده، این ها را تحویل به اردوگاه می دهند. تعیین هم می کنند 3ماه، 2ماه، 5ماه، یک سال، دو هفته آنجا بماند درس بخوانند و کار هم بکنند. خرجشان را هم باید خودشان در آنجا بدهند! +

شاید کسی بگوید که شاید ایشان به اشتباهشان پی برده اند و اکنون نظر صحیح را می فرمایند. در جواب باید عرض شود مواضع افراطی و بر خلاف مواضع امام و رهبری که ایشان در دهه ی شصت اتخاذ می نمودند باعث ایجاد مشکلات فراوان در جامعه گردید که بسیاری از آن سرخوردگی ها هنوز دامن کشور اسلامی ما را گرفته است. تصحیح مواضع باید با عذرخواهی همراه باشد. در ضمن باید توجه داشت که این اولین تغییر موضع ایشان نیست. موارد بسیار از این چرخش های صد و هشتاد درجه ای از ایشان را شاهد بوده ایم. این روزها شاهدیم حتی خاطرات ایشان توسط تیمِ دولتِ موردِ تایید خودشان هم زیر سوال می رود! (ماجرای دخالت روحانی در ماجرای مک فارلین در مستند "من روحانی هستم" که بر اساس خاطرات جناب حجت الاسلام هاشمی ساخته شده بود، اما با موضعگیری شدید جناب روحانی و برخی اعضای کابینه ی ایشان روبرو شد!).

بسیاری از تناقضات خاطرات جناب هاشمی با فرمایشات و مواضع صریح حضرت امام خمینی(ره) زبانزد همگان شده است. اصرار هاشمی بر این مدعا که "امام موافق حذف مرگ بر آمریکا بودند! +" هنوز از حافظه مان پاک نشده است. امت اسلامی هنوز ندای پیر جماران را در گوش خود دارد که "شعار «مرگ بر آمریکا» خلاف اسلام نیست، تاسی به رسول خداست." [صحیفه نور ج 18 ص 78].  گاها مطالبی در سایت ایشان مشاهده می شود که سندی به جز خاطرات ایشان ندارد و یا اگر هم دارد ذکر نمی شود.

در بحث فتنه ی 88 هم هنوز مواضع روشنی از آقای هاشمی مشاهده نمی شود. سایت ایشان علاوه بر عدم موضع گیری صریح و مرزبندی روشن درباره ی فتنه ی آمریکایی، اسرائیلی سال 88 ، کماکان بر روی مواضع دوپهلوی خود در فتنه ی 88 اصرار می ورزد. در آخرین مطلب تحلیلی که در سایت ایشان منتشر شده است به جای عبارت "فتنه ی 88" از عبارت "بحران 88" استفاده شده است و این خود گویای این مطلب است که ایشان اساسا اعتقادی به آن "فتنه" ندارند. 

نکته ی جالب دیگر در این مطلب تحلیلی، مواضع فرهنگی امروز جناب هاشمی با مواضع سیاسی آخرین نماز جمعه ی ایشان مطابقت داده شده است:

هاشمی رفسنجانی گویا قصد کرده است همچون یک خط شکن وارد عمل شود، اعلام مواضع فرهنگی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام شباهت هایی با پیشنهادات او در آخرین حضورش در نماز جمعه برای حل بحران سال 88 و طرح این موضوع که ایران حتی با اسرائیل نیز سر جنگ ندارد در سخنرانی پیش از انتخابات سال 92 دارد! +

به نظر می رسد انتشار این متن تحلیلی، نوعی اصرار و پافشاری بر این مواضع باشد. از قضا می توانیم این تحلیل را از جهاتی صحیح بدانیم! ظاهرا رویکرد فرهنگی امروز هاشمی رفسنجانی ادامه دهنده ی مواضع او در فتنه ی 88 می باشد:

نباید در سال فرهنگ دنبال این باشیم که کسانی که خوب می‌خوانند را از میدان به در کنیم یا خانم‌هایی که قیافه زیبایی دارند را نگذاریم ظاهر شوند. + 

 

مورد دیگری که در سایت ایشان مشاهده شد، در بخش روزشمار خاطرات تیتری با عنوان " نهی فلسفی از صلوات برای آیت الله خامنه ای +" بود. در این باره مطالب زیادی قابل بیان است که قبلا هم مفصلا توضیح داده شد. +

این را بگذارید در کنار تیترهای دیگری که در سایت ایشان مطرح شده است نظیر "رهبری لفظ «امام خامنه‌ای» را مجاز نفرموده‌اند" و یا "خمینی، مردم را رهبر خود می داند +" و یا "نظر آیت الله خامنه ای درباره شورای رهبری +". آیا هیچ ذهن سالمی باور می کند این مطالب همزمان و بدون هدف رسانه ای خاصی باشد؟
مطرح کردن آقای هاشمی در کنار جایگاه ولایت فقیه با استناد خاطره ای از حضرت امام (که با فرض صحت) در ایام ریاست جمهوری حضرت آیت الله خامنه ای، با عنوان "جمهوری اسلامی روی کاکل شما دو نفر می چرخد!" نیز از دیگر نکات قابل تامل سایت است.

حال این را هم در نظر بگیرید در کنار تمامی این ها، دفاع معنی دار از عربستان هم چاشنی سایت شده باشد! +

 

گفتنی ها فراوان است و مجال قلمفرسایی اندک.. به شخصه علت این مواضع حضرت حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی را درک نمی کنم. زحمات بسیاری که ایشان برای انقلاب و نظام اسلامی کشیده اند بر کسی پوشیده نیست و امروز مطرح کردن این موارد شاید به گونه ای اعلام نگرانی ما باشد بر این فاصله گرفتن ها از حضرت امام(ره) و اسلام. هزینه ای که این تحریکات رسانه ای و خوراک دهی های ناسالم به دنبال دارد، پیش از آن که دامن نظام مقدس جمهوری اسلامی و چشم امیدبستگان به آن را بگیرد، به تعبیر آیه ی 14 سوره ی فجر دامن خود آقای هاشمی را خواهد گرفت..



 
نویسنده: مهدی حامدی |  سه شنبه 93 خرداد 27  ساعت 10:53 صبح 

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شکست اخلاق
و علی البرجام السلام!
نشان وابستگی..
جریان انحرافی
اهداف پنهان
تحریم صداقت..
صندوق ها شفاف اند؛ عینک مان را تمیز کنیم!
تحریم جدید..
شیطان بزرگ
اظهارات سخیف نجفقلی حبیبی درباره ی عاشورا
آقای هاشمی برایتان نگرانم..
سخنی از سر دلسوزی با جریان شیرازی ها
نکته ای در باب سبد کالا
رابطه با روسیه..
نکته ای در باب تسخیر لانه ی جاسوسی
[همه عناوین(166)]