تمامی مطالب این وبلاگ بر اساس برداشت و نگاه شخصی بنده به حکومت و جامعه می‌باشد. پس دلیلی ندارد اشتباهات احتمالی در تحلیل یا ارائه ی موضوع به پای ولایت گذاشته شود. و به همین دلیل به تمامی انتقادات و نظراتی که حاوی مطالب توهین آمیز نباشند در صورت امکان پاسخ خواهم داد. آیت الله خامنه ای سید علی خامنه ای ولایت فقیه عکس فیلم ... ... خاتمی اصولگرا اصلاح طلب اصولگرایان اصلاحات اصلاح طلبان کروبی ریزنوشت سیاسی احمدی نژاد محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ولایت مطلقه فقیه ولایت شیعه قمه زنی عکس داستان ... قرآن با ولایت شعر دولت ایران اسلام مذهبی مداحی دانلود کلیپ موبایل روحانی هاشمی"> تمامی مطالب این وبلاگ بر اساس برداشت و نگاه شخصی بنده به حکومت و جامعه می‌باشد. پس دلیلی ندارد اشتباهات احتمالی در تحلیل یا ارائه ی موضوع به پای ولایت گذاشته شود. و به همین دلیل به تمامی انتقادات و نظراتی که حاوی مطالب توهین آمیز نباشند در صورت امکان پاسخ خواهم داد. " /> تمامی مطالب این وبلاگ بر اساس برداشت و نگاه شخصی بنده به حکومت و جامعه می‌باشد. پس دلیلی ندارد اشتباهات احتمالی در تحلیل یا ارائه ی موضوع به پای ولایت گذاشته شود. و به همین دلیل به تمامی انتقادات و نظراتی که حاوی مطالب توهین آمیز نباشند در صورت امکان پاسخ خواهم داد. ">
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با ولایت
ثمره دانش، عمل برای زندگی است . [امام علی علیه السلام]

ادامه ی مباحث ولایت فقیه :
چرا ولی فقیه با اینکه به وسیله خبرگان منتخب مردم ایران انتخاب شده است، بر تمام شیعیان جهان ولایت دارد؟

مسأله ولایت فقیه از دو دیدگاه، قابل بررسی است و هر یک نتایج ویژه‏ای دارد که هرچند با یکدیگر متنافی نیست؛ ولی تفاوت چشمگیری با هم دارد:

یک. از منظر قانون اساسی‏
   با توجه به اینکه قانون اساسی هر کشوری، در قلمرو همان کشور اعتبار دارد؛ از این رو حاکمیتش را -چه درباره ولایت فقیه یا غیر آن تنها در گستره کشور مربوطه، می‏تواند سایه گستر سازد و نسبت به ماورای آن، قدرت نفی و اثبات چیزی را ندارد.

دو. از نقطه نظر مذهبی‏
   بر این اساس ولایت فقیه گستره فراخ‏تری می‏یابد؛ یعنی، پیروان آیین واحد در سرزمین‏های مختلف، می‏توانند نظام و رهبری واحدی را برگزینند و یا دین می‏تواند سیستم و رهبر واحدی را برای آنان، با معیارهای خاصی تعیین کند. در نگرش اسلامی، مسلمانان امت واحد و دارای سرزمین و مرز فرهنگی ایدئولوژیکی مشترک، سرنوشت مشترک وحتی دشمنان مشترک می‏باشند. این مسأله ایجاب می‏کند که دارای رهبری واحد نیز باشند که بتواند تمام امت را به طور یک‏پارچه و هماهنگ، به سمت اهداف مورد نظر به حرکت درآورد.
   بنابراین خاستگاه ولایت بر جهان شیعه و جهان اسلام، آرای چند میلیون ایرانی نیست؛ بلکه مبانی دینی است. بلی نقش این آرا آن است که در بزرگ‏ترین کانون تشیع در جهان، شاخص‏ترین فرد شناسایی و ولایت او فعلیت می‏یابد و از این طریق امت اسلام می‏توانند «ولی واجب الاطاعه» خود را نیز بشناسند و بر اساس رهنمودهای او، خط سیر سیاسی و اجتماعی خویش را تنظیم کنند.

پی نوشت :
دو کلمه ی "شناسایی" و "بشناسد" در بند آخر را آبی کردم تا اشتباها مفهوم "انتخاب"  به جای "انتصاب" تداعی نشه .
مباحث قبلی ولایت فقیه را میتونید از قسمت "آرشیو موضوعی" بخش "ولایت فقیه" بخونید .



 
نویسنده: مهدی حامدی |  چهارشنبه 87 تیر 12  ساعت 10:38 صبح 

مصاحبه منتشر نشده اوریانا فالاچى با امام خمینی (ره)

آنچه در زیر می آید متن فارسى از مصاحبه اى است که توسط اوریانا فالاچى با آیت الله خمینى در روزهاى پس از پیروزى انقلاب در ایران انجام گرفته است . متن انگلیسى نقل مستقیمى است از مجله نیویورک تایمز که در اکتبر سال 1979 منتشر گردیده است، و ترجمه فارسى از کتابى است تحت عنوان "گفتگوهاى اوریانا فالاچى" ، که توسط غلامرضا امامى تالیف شده است . گفتنى است که غلامرضا امامى در مصاحبه اى عنوان کرده است که جمهورى اسلامى به وى اجازه نشر متن اصلى مصاحبه به نوشته خود فالاچى را نداده است و کتاب به این شرط اجازه چاپ یافته که از متن ذیل به جاى متن اصلى استفاده شود . همچنین لطفا توجه کنید که متن انگلیسى زیر به علت طول مطلب توسط OCR مستقیما از فایل تصویرى به متن تبدیل شده است و به همین دلیل ممکن است اشکالات املائى در گوشه و کنار آن مشاهده شود .

مصاحبه در ادامه مطلب...

 

نویسنده: مهدی حامدی |  شنبه 87 تیر 8  ساعت 3:52 عصر 


هنگامی که حضرت امام خمینی(ره) حکم به آزادسازی شطرنج فرمودند، کیومرث صابری فومنی (گل‌آقا) طنزی در این زمینه نوشت که هرگز منتشر نشد.



در کتاب «خاطرات کیومرث صابری» که به تازگی توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) منتشر شده است، آمده است:
«یادم است یک زمانی امام شطرنج را آزاد کرده بودند. روزنامه‌ها نوشتند که حضرت امام فتواشان راجع به شطرنج و موسیقی و ... آمد. من "دو کلمه حرف حساب" را با فاکس می‌فرستادم اطلاعات. آن زمان یک چیزی نوشتم که فقط هم به بیت رفت و فقط هم پیش سید احمد رفت زیر دست امام آمد و آن این بود :
که حضرت امام که قبلا ماهی اوزون برون را آزاد کرده بودند و بعدا شطرنج را آزاد کرده بودند و راجع به موسیقی هم این را گفتند و خدا ایشان را زنده نگه داشته باشد همان اصطلاحی که خود مردم گفتند که خدا ایشان را طول عمر همراه با عزت عنایت بفرماید که به تدریج کم کم بقیه چیزها را هم آزاد بکنند تا ما در آخر عمری یک کیفی کرده باشیم، «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار».
آقا سید احمد به آقای دعایی گفته بودند که آقا این فاکس ما خراب شده، ایشان فرستاده بودند که آن دستگاه فاکس را درست کنند گفته بود فاکس درست شد، حالا شما یک متنی فاکس کنید که دعایی این "دو کلمه حرف حساب" را فاکس کرده بود. سید احمد هم بلافاصله خدمت حضرت امام برده بود که امام خندیده بودند. منتها همان یک نسخه بود و ما جز به محارم، دیگر به کسی نگفتیم.»

منبع : خبرگزاری فارس



 
نویسنده: مهدی حامدی |  پنج شنبه 87 تیر 6  ساعت 11:50 عصر 

احمدی نژاد چه دولتی را از خاتمی تحویل گرفت؟!

 احمدی نژاد، قوه مجریه را با کسری بودجه 92 هزار میلیاردی تحویل گرفت . حساب ذخیره ارزی تقریباً خالی و رشد نقدینگی به مرز 30 درصد رسیده بود . همچنین بودجه سال 84 با کسری 10 میلیارد دلاری مواجه بود .

 به اعتقاد کارشناسان ، رشد نقدینگی در سال 84 به رقم بی سابقه 60 هزار میلیارد دلار رسید که آثار تورمی سنگین را براقتصاد کشور تحمیل کرد.

به گفته کارشناسان در سال 84  با وجود هزینه 400 میلیارد دلاری در طول سه برنامه توسعه ، شاخصه های اقتصادی مطلوبی را نداریم و از مجموع 30 میلیارد دلار صندوق ذخیره ارزی ، 75 درصد آن صرف هزینه های جاری و مخارج اضافی گردیده است .

همچنین براساس آمار سازمان برنامه و بودجه ، 54 هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود داشت که هزینه استهلاک آنها میلیاردها دلار برآورد شد. در آن سال 9 میلیون نفر از مردم زیر خط فقر به سر می بردند که از این تعداد حدود دو میلیون نفر در فقر مطلق زندگی می کردند.


گزارش ریز و  کامل را حتما بخوانید :

وبلاگ لهجه عشق
خبرگزاری رجانیوز



 
نویسنده: مهدی حامدی |  سه شنبه 87 تیر 4  ساعت 8:20 عصر 
بسم الله الرحمن الرحیم

یادش بخیر پارسال تابستون قسمت شده بود بریم مکه . تابستونای عربستانو هم که میدونید چطوره !
من و ماردرم تو مسجدالحرام بودیم . مادرم واسه ی دست کشیدن به حجر الاسود رفته بود تو جمعیت (همونطور که میدونید شلوغترین جای دور کعبه ، حوالی حجرالاسوده) . بعد از یه مدت دیدم خسته و کوفته برگشت و تو مسجد کنارم نشست .

حجر الاسود که در کنج کعبه نصب شده است

همون لحظه یکی از وهابی اومد و الکی به مادرم کلید : رو ، رو (+چند تا جمله عربی)
منم که اوضاع مادرمو دیدم واسه پیچوندنش بند کردم : انا لا افهم عربی !  (البته با چه زورری این جمله رو سر هم کردم!)
به عربی جواب داد : ایشالا یاد میگیری .
به عربی حالیش کردم انگلیسی بنال که جواب داد انگلیسی بلد نیستم.
منم جمله ی خودشو با یه لبخند تمسخر آمیز تحویلش دادم : ایشالا یاد میگیری.
وای !
اینو که گفتم انگار فحش خوار و مادر بهش دادم ؛ جوش آورد و به عربی یه چیزایی گفت که اینو ازش فهمیدم :
انگلیسی زبان کفاره ما نباید یاد بگیریم ! بعد راه افتاد و رفت !
سطح شعور این جماعت واسم عین روز روشن شد . دلم واسه این اماکن مقدسه سوخت که کلیدش دست این نمک به حروماست .
خاطرات دیگه ای هم دارم که انشاالله سر فرصت منتشر می کنم.
خدا ما رو از شر اینا نجات بده...

 
نویسنده: مهدی حامدی |  دوشنبه 87 خرداد 27  ساعت 11:30 صبح 

سلامسید علی خامنه ای آقا - امام خامنه ای - Seyed Ali Khamenei - khameneie  - Agha - Ax Emam Khamenei - khamenee - Rahbar - ax agha - عکس رهبر - رهبری - عکس خامنه ای - ولی فقیه - سید علی خامنه ای
یه مدت خیلی کم به روز کردم . خب ایام امتحانات دانشگاهه و وقتم کمه .
این عکسو من طراحی کردم . البته زیاد باب میل نشد (تازه کارم دیگه).
خواستم نظر شما رو هم بدونم.

Seyed Ali Khamenei



 
نویسنده: مهدی حامدی |  چهارشنبه 87 خرداد 22  ساعت 4:30 عصر 

        یا فاطمه الزهرا اشفعی لنا فی الجنه 
ای ریحانه ی رسول !
کدامین خاک به وجود مطهرت متبرک است ؟
بعد از این خورشید میماند غریب    می تـراود از لبـش امن یجیب
به امید یافتن نشانی از تو
ذره ذره خاک بقیع را
بر چشم می کشم چون توتیا
صل الله علیک یا بضعه رسول الله . یا فا طمه الزهرا 

رسول خدا (صلّی ‌‌الله‌ علیه‌ وآله):
یا فاطِمَةُ! مَنْ صَلَّى عَلَیْکِ غَفَرَ اللهُ لَهُ وألْحَقَهُ بِی حَیْثُ کُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ.
ای فاطمه! هر که بر تو درود فرستد، خداوند او را ببخشاید و در جایگاهم در بهشت به من ملحق کند.
بحار الأنوار، ج 43، ص 55



 
نویسنده: مهدی حامدی |  شنبه 87 خرداد 18  ساعت 1:39 صبح 
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شکست اخلاق
و علی البرجام السلام!
نشان وابستگی..
جریان انحرافی
اهداف پنهان
تحریم صداقت..
صندوق ها شفاف اند؛ عینک مان را تمیز کنیم!
تحریم جدید..
شیطان بزرگ
اظهارات سخیف نجفقلی حبیبی درباره ی عاشورا
آقای هاشمی برایتان نگرانم..
سخنی از سر دلسوزی با جریان شیرازی ها
نکته ای در باب سبد کالا
رابطه با روسیه..
نکته ای در باب تسخیر لانه ی جاسوسی
[همه عناوین(166)]