سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بازتاب قمه زنی در میان اعراب سنی - با ولایت
خداوند، سه تن را دشمن می دارد : کسی که منّت گذارانه صدقه می دهد ؛ آن که در عین دارایی، در خرجی دادنْ سخت می گیرد ؛ و فقیر ولخرج . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]

بازتاب قمه زنی روز عاشورا در میان اعراب سنی

چند روز پیش یکی از سایت های ضد اسلامی، دو تصویر را در کنار یکدیگر قرار داد:
تصویر اول: کودکی که والدینش او را محکم گرفته اند و می خواهند بر سر او قمه بزنند و کودک با چهره وحشت زده ناله می کند..
و تصویر دوم: زرافه ای که گردن درازش را کج کرده تا بر سر کودک خود بوسه زند.

و خود دریابید پیامی که از کنار هم قرار دادن این دو تصویر در ذهن مخاطب غیرمسلمان شکل می گیرد چیست.
 ماه محرم و مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین علیه السلام که می تواند نمادی از شکوه و عظمت محبان اهل بیت علیهم السلام باشد، با ندانم کاری ها و خرافه گرایی های برخی عزاداران، تبدیل به مستمسکی برای توهین و تمسخر شیعیان می شود.

به عنوان مشتی نمونه خروار، می توان به سایت عربی "محیط" اشاره کرد که با چاپ عکسی از قمه زنی(که مشاهده می کنید) با تیتر درشت، در بخش "ویژه" خود نوشته است: "تعجب نکنید.... این عاشورا است!"
و ادامه داده است: مشاهده تصاویری از انسان های خون آلود، خود زنی با استفاده از خنجر یا شمشیر و یا زنانی که برگونه های خود سیلی می زنند یا خیابان های مملو از خون در تلویزیون بسیاری را متعجب می کند. اما تعجب نکنید چرا که ما هم اکنون در اوائل ماه محرم و برگزاری مراسم عاشورا هستیم . مراسمی که از کشوری به کشور دیگر تفاوت می کنند.
اما نظراتی که مسلمانان اهل سنت عرب زبان درباره این عکس و قمه زنی در زیر این خبر نوشته اند جالب توجه است و نشان می دهد معدود افرادی که اقدام به قمه زنی می کنند تا چه اندازه در وهن مذهب شیعه ، موفق بوده اند!




تعدادی از این پیام ها را بخوانید:


* ابوبکر سلفی از مصر - من خسته نباشید می گویم به همه شیعیانی که به وسیله زنجیر و چاقو و حتی دمپایی خودزنی می کنند تا اینکه بتوانند طرح های یهودی - صلیبی و مجوسی ایرانی را با هدف تخریب چهره اسلام به نام دوستی آل بیت اجرا کنند.
من به همه این افراد که مدعی اسلام و دوستی اهل بیت هستند می گویم که آیا شما سنت و رفتار صحیحی را در برابر اهل بیت دارید؟ جواب نه است. آیا سنت و رفتار صحیحی از رسول خدا دارید؟ جواب نه است... از نفاق این عده به خداوند پناه می برم که این نفاق آنها مثل روز روشن است روزی که نه ابری است ونه مه آلود است، ای رافضی ها خود را ذلیل کنید خدواند می خواهد شما را قبل از روز قیامت ذلیل کند. خدا را شکر که میان خبیث و انسان خوب تفاوت قائل می شود.

* مسلم از مصر - اسلام دین تسامح و تساهل است و می بایست این شیعیان را به هدایت دعوت کنیم و باید بدانیم که این هدایت از طرف خداوند است و خدا را شکر می کنیم به خاطر این هدایت؛ اما شیعیان مردمی هستند که عقل های خود را از دست داده اند و هنگامی که عقل خود را از دست می دهند می توانی افرادی راببینی که گاو یا ... زن یا ... را می پرستند. به شیعیان می گوییم که به کتاب خدا بازگردید.

* الرمیساء - سلام ، شیعه ها مسلمان نیستند... تنها می توان گفت که خداوند آنها را به دین اسلام هدایت کند. اما اگر شیعیان این اقدامات را برای رضایت حسین رضی الله عنه انجام می دهند وی از این اقدامات شیعیان بری است.

* عبدالجواد از لیبی - در حقیقت برادران شیعه ما در حال حاضر مواضع اسلامی دارند که نشان دهنده غیرت آنها درباره دین اسلامی است از آن جمله می توان به موضع امام خمینی دربرابر سلمان رشدی، شکست دشمن اسرائیلی به دست حزب الله به رهبری برادر سید حسن نصر الله و مواضع مقتدی صدر در برابر اشغال عراق توسط آمریکا و دیگر مواضع مناسب در دفاع از این دین است که این گونه اقدامات و موضع گیری را در میان برادران اهل تسنن هم اکنون نمی بینیم.
اما این گونه مراسم ها به مناسبت عاشورا و به این صورت تنها به دشمنان خدا و پیامبر او کمک می کند و توهینی به اسلام در مقابل کفار است.

* مسلم از سوریه- دین راستین با نزدیکی به خدا محقق می شود نه با خون ریزی. اگر 10 نفر را اطعام دهند بهتر از آن است که خون بسیاری را جاری کنند.

* محمد - برادران شیعه می بایست در این رفتار خود تجدید نظر کنند که تنها توهین به اسلام را در پی دارد پیامبر می گوید از ما نیست کسی که یقه خود را بدراند و بر صورت خود بکوبد.

* یک سنی- چرا خودزنی می کنید و ادعا می کنید که مسلمانید به خدا سوگند که شیعیان دوازده امامی مسلمان نیستند.

* مها از مصر- مناسب است که همه از خدواند عزیز هدایت را برای همگان خواستار باشیم.

* علا - چرا این اقدامات را انجام می دهید خداوند می گوید که با دستانتان خود را به سوی نابودی نبرید. ای شیعیان هنگامی که شما را اینگونه می بینم قلبم پاره پاره می شود.

...


به راستی وقتی یک عمل که بسیاری از علما بر ممنوعیت آن فتوا داده اند تا بدین حد می تواند چهره شیعه و عزاداری سالار شهیدان را تخریب کند، معلوم نیست چرا عده ای همچنان بر این بدعت جاهلانه تاکید دارند؟

راستی آیا قمه زنان را نباید به جرم وهن اسلام و مسلمانان مجازات کرد؟


مقام معظم رهبری: چه کسی در مصیبت عزیزانش با شمشیر بر مغز خود می کوبد؟

آقایان افراطی ! حالا دیدید با افراط و بی سوادی خود چه چهره ای از شیعیان دنیا ساختید؟
 این از کم کاری ما شیعیان است که عده ی بسیاری آن قمه زنان را جزو شیعیان می دانند و چهره تشیع را تخریب می کنند . آنها شیعه نیستند بلکه خائن به تشیع هستند.

به همه ی قمه زنان محترم موفقیتشان را در وهن دین تبریک میگم .

در جواب یکی از نظرات :
به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از دفتر حضرت آیت‌الله بهجت، این مرجع تقلید در پاسخ به استفتائی، مطالب منسوب به وی درباره تقدس خون قمه زنان و جواز این بدعت را رد کرد.

متن کامل این استفتا و پاسخ آیت الله بهجت بدین شرح است:
«محضر مبارک مرجع بزرگوار، حضرت آیت‌الله العظمی بهجت(دام ظله العالی)
سلام علیکم؛
به استحضار مبارک می‌رساند، مدتی است یک لوح فشرده (سی دی) با عنوان «حقیقت مظلوم» در ارتباط با فتوای مرحوم اصفهانی به وجوب قمه‌زنی، تکثیر و توزیع گردیده و در آن با نقل قول و انتساب مطلبی به جنابعالی در راستای تقدس خون قمه‌زنان و وصیت حضرت‌عالی برای همراهی در کفن و قبر خود بهره‌برداری نموده و در این مطلب استناد به حضرت‌عالی نموده‌اند، مستدعی است در جهت تنویر افکار مقلدین حضرت‌عالی نسبت به صحت و سقم مطلب مزبور اعلام نظر نمایید.
باتشکر، جمعی از مقلدین حضرت‌عالی، تهران، مسجد امام موسی‌بن جعفر(ع)

پاسخ :
باسمه تعالی
آن چه بنده نقل کرده‌ام، مخالفت مرحوم استاد آقا سید ابوالحسن اصفهانی (رحمت الله علیه) با عملیت قمه و آن که تا آخر هم مخالف ماندند و هیچ اجازه ندادند.
اما بنده چنین لباس خون آلودی ندارم و چنان وصیتی هم نکرده‌ام!

فیلم توضیحات آیت الله بهجت درباره قمه زنی :
http://media.farsnews.com/Media/8610/Video/861027/861027V0288185.wmv

والسلام علی من التبع الهدی



 
نویسنده: مهدی حامدی |  پنج شنبه 86 اسفند 2  ساعت 4:29 عصر 

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شکست اخلاق
و علی البرجام السلام!
نشان وابستگی..
جریان انحرافی
اهداف پنهان
تحریم صداقت..
صندوق ها شفاف اند؛ عینک مان را تمیز کنیم!
تحریم جدید..
شیطان بزرگ
اظهارات سخیف نجفقلی حبیبی درباره ی عاشورا
آقای هاشمی برایتان نگرانم..
سخنی از سر دلسوزی با جریان شیرازی ها
نکته ای در باب سبد کالا
رابطه با روسیه..
نکته ای در باب تسخیر لانه ی جاسوسی
[همه عناوین(166)]