تمامی مطالب این وبلاگ بر اساس برداشت و نگاه شخصی بنده به حکومت و جامعه می‌باشد. پس دلیلی ندارد اشتباهات احتمالی در تحلیل یا ارائه ی موضوع به پای ولایت گذاشته شود. و به همین دلیل به تمامی انتقادات و نظراتی که حاوی مطالب توهین آمیز نباشند در صورت امکان پاسخ خواهم داد. آیت الله خامنه ای سید علی خامنه ای ولایت فقیه عکس فیلم ... ... خاتمی اصولگرا اصلاح طلب اصولگرایان اصلاحات اصلاح طلبان کروبی ریزنوشت سیاسی احمدی نژاد محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ولایت مطلقه فقیه ولایت شیعه قمه زنی عکس داستان ... قرآن با ولایت شعر دولت ایران اسلام مذهبی مداحی دانلود کلیپ موبایل روحانی هاشمی"> تمامی مطالب این وبلاگ بر اساس برداشت و نگاه شخصی بنده به حکومت و جامعه می‌باشد. پس دلیلی ندارد اشتباهات احتمالی در تحلیل یا ارائه ی موضوع به پای ولایت گذاشته شود. و به همین دلیل به تمامی انتقادات و نظراتی که حاوی مطالب توهین آمیز نباشند در صورت امکان پاسخ خواهم داد. " /> تمامی مطالب این وبلاگ بر اساس برداشت و نگاه شخصی بنده به حکومت و جامعه می‌باشد. پس دلیلی ندارد اشتباهات احتمالی در تحلیل یا ارائه ی موضوع به پای ولایت گذاشته شود. و به همین دلیل به تمامی انتقادات و نظراتی که حاوی مطالب توهین آمیز نباشند در صورت امکان پاسخ خواهم داد. ">
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با ولایت
دانشمندان حاکم بر مردم اند . [امام علی علیه السلام]

رییس‌جمهور کشورمان در ادامه درباره دعوت از پادشاه اردن به کشورمان گفت:
من از پادشاه اردن برای سفر به ایران دعوت کردم(1)، اما ایشان سفر خود را به دلایلی عقب انداخت(2) و هیچ عقب‌نشینی در کار نبوده است(3). دولت تصمیمات خود را به صورت سنجیده، پخته و بر اساس برنامه‌های بین‌المللی ملت ما انجام می‌دهد و اینطور نیست که کسی(4) حرف بزند و دولت عقب‌نشینی کند. اگر ما اهل عقب‌نشینی بودیم که اینقدر فحش نمی‌خوریم. ما بر مبنای اصول خود جلو می‌رویم و مستحکم حرکت می‌کنیم و با همه ملت‌ها و دولت‌ها به جز یک دولت دوستیم، البته مناسبات داخلی ملت‌ها به خودشان ربط دارد و ما نظر خود را درباره روابط ملت‌ها و دولت‌ها داریم(5).ما معتقدیم در همه جا باید نظر اکثریت بر مردم حاکم شود(6)و دولت‌ها احساس نوکری نسبت به مردم داشته باشند، اما اینها به معنای دخالت در مسائل داخلی ملت‌ها نیست.
+

لازم دیدم چند توضیح کوتاه در قسمت های اشاره شده خطاب به رئیس دولت اشاره کنم:
1- بسیار بیجا کردی که دعوت کردی.
2- یا تو دروغ میگی یا اون مجبور بوده. دلیل سومی هم نمیشه تصور کرد.
3- دوباره بیجا کردی
4- آیا منظور شما از "کسی" همان هائی هستند که حمایتت کرده بودند؟
5- نظر تو برای ما مهم نیست آقای رئیس جمهور. ما شما را جز برای اجرای فرامین و منویات ولایت نمی خواهیم.
6- این هم نظر شخصی خود توست. دعای فرجت را باور کنیم یا این مضامین سکولارت را؟

آقای رئیس جمهور! نگرانت هستم...
مثل بعضی ها نمیتوانم اینقدر صبر کنم تا این مسائل فرعی هم مسائل اصلی مان بشوند.



 
نویسنده: مهدی حامدی |  جمعه 90 فروردین 19  ساعت 12:50 صبح 

شنیده بودم سپاه برای امور فرهنگی بودجه ی خوبی داره.
با یکی از بچه ها پا شدیم رفتیم قسمت فرهنگی سپاه استان. بعد از مدتی مسئولشو دیدم و شروع کردم صحبت کردن درباره جنگ نرم و این جور چیزا که چرا فعالیت شما نتیجه بخش نیست و.. گفتم و گفتم..
بنده خدا بعد از مدتی که حرفامو گوش کرد گفت:
ما به شماها نیاز داریم، اگه الان به من بگی از این خیابون تا فلان خیابون پرچم بکار، طوری میکارم که فکرشم نکنی اما تو جنگ نرم باید شماها کمکمون کنین.
پیش خودم گفتم دمش گرم! حداقلش میگه ما بلد نیستیم.
بعد گفت حالا شما تو چه زمینه هائی بیشتر توانائی دارین؟
گفتم بیشتر فضای مجازی و اقدامات سایبری
گفت پس برو پیش آقای ... مسئول سایبری ما. درست نیست من تو رو به اون تحمیل کنم. از روالش پیش برو.
تشکر کردم و راه افتادم. تو راه پیش خودم میگفتم که خدا رو شکر این قدرها هم که میگفتن بد نیستن.
رسیدم اتاق آقای مسئول سایبری. ماتم برد.. شناختمش! طرف چند وقت پیش یه مغازه ای داشت که کارش رایت سی دی و کتاب فروشی و.. بود!
گفتم آقای فلانی منو فرستاد پیش شما و یه کمی صحبت کردم باهاش. بعید میدونستم نتیجه ای داشته باشه.
گفت باید برین تو کار وبلاگ نویسی! بچه ها باید وبلاگ بزنن!
گفتم حاجی این کار که هزینه ای نداره، در ضمن همه هم اینو میدونن و وبلاگ و سایت دارن! شماها اینجا چیکار میکنین؟
صحبتامو فاکتور میگیرم. تهش بهش گفتم حاجی! میدونی اصل حرف ما چیه؟
گفت بگو
گفتم ببین ما وقت و انرژی میزاریم. ایده هم داریم اما پول نداریم. از شما هم پولی نمیخوایم. فقط ایده ها رو به شما میگیم اگه صلاح دونستین اجرا کنین. همین.
نگام کرد و گفت خیلی ممنون. شمارمو گرفت و گفت تا چند روز دیگه خبرتون میکنیم.

یک سالی از اون جریان گذشته... هنوز دارن خبر میکنن!


پینوشتــــــــــــــــــ
شاید از این یادداشت ها دل خیلی ها شاد بشه، اما نتیجه ای که میخوام بگیرم اینه که بچه های حزب اللهی و پای کار، خودشونو به خیلی از این نهادها و سازمان های مدعی وصل نکنن و مستقل از همه جریانات، منویات آقا رو دنبال کنن. هم زیر بار حرف زور نمیرین و هم مجبور نمیشین بعضی از نفهمی های اون ها رو تحمل کنین. بودجه اش هم خدا کریمه. تمام هم و غم آقایون کولی گرفتن از نیروهای مفت بسیجی و پر کردن گزارش کار برای خودشونه. {آیا همین خودش یک مطالبه نیست؟}
راهکار اجرائی هم هرکی میخواد صادقانه تو نظرات بگه خودم در خدمتش هستم.
دیگه از این روشن تر میشه صحبت کرد؟
آقایون هم راهشو خوب یاد گرفتن؛ تا یکی میاد علیهشون حرف میزنه -اونم نه از دشمنی که از سر دلسوزی- سریع خفش میکنن به هر نحوی که شده.
حداکثر کاری هم که اینجا میتونن بکنن اینه که مثل بقیه ی وبلاگام اینو هم فیلتر کنن. فیلتر کنید مارا جوانان ما بیدارتر می شوند!
یه ینده خدائی تو مسنجر درباره ی این یادداشت صحبت میکرد باهام؛ میگفت: تا شیش ماه پیش به شوخی میگفتم مملکتو امام زمان اداره می کنه الان با این وضعیت جدی میگم مملکتو امام زمان اداره می کنه!



 
نویسنده: مهدی حامدی |  شنبه 90 فروردین 13  ساعت 1:6 عصر 

آیت ا... العظمی اراکی(ره):
اعلام می‌دارد انتخاب شایسته جناب عالی به مقام رهبری جمهوری اسلامی ایران مایه دلگرمی و امیدواری ملت قهرمان ایران است.

شهید آیت ا... دکتر بهشتی :
-بنا بر اسناد ساواک، شهید مظلوم بهشتی در سال‌های پیش از انقلاب ضمن تمجید از شخصیت حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای پیش بینی کرده بود که در آینده ایشان یکی از علمای موجه ملی و با نفوذ کشور خواهند شد.

همچنین در این اسناد آمده است که آیت ا... سید محمد بهشتی در مشهد با حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رابطه بسیار نزدیک داشت و از افکار او بسیار تمجید و تحسین می‌کرد.

-آیت‌ا... دکتر شهید بهشتی، چند ساعت قبل از شهادت‌شان با اشاره به پیامی که حضرت امام به آیت‌ا... ‌خامنه‌ای فرستاده بودند، فرمودند: خوشا به حال آقای خامنه‌ای که ولی امر مسلمین چنین پیامی را برای ایشان فرستاده است و این پیام نه برای دنیای ایشان، بلکه برای آخرت او هم بسیار ارزشمند است و من آرزو دارم با چنین پیامی از ولی امر مسلمین از دنیا بروم.

شهید آیت ا... مطهری(ره) :
-گزارش ساواک: مرتضی مطهری ضمن اظهار تأسف از بازداشت[آیت ا...] سیدعلی خامنه‌ای اظهار داشته ما کم تر نمونه ارزنده چون [آیت ا...]خامنه‌ای داریم‌.
-من از اخلاص آقای خامنه‌ای تعجب می‌کنم، ایشان هیچ به دنبال خودنمایی نیست که بخواهد خودش را مطرح کند و خودش را نشان بدهد، (به نقل از همسر شهید مطهری)

ادامه مطلب...

 

نویسنده: مهدی حامدی |  چهارشنبه 90 فروردین 10  ساعت 3:30 عصر 
    مطالبه

یکم/
امام گفته بود هر وقت دشمن ازتون تعریف کرده بدونین خاکی زدین.

دوم/
سبزکا اسم مارو زدن تو لیست اعدام! (اسامی لباس شخصی ها و مزدوران رژیم سفاک دیکتاتوری جهت اعدام و به درک واصل شدن)

سوم/
برادران ارزشی و روشنفکر وبلاگ ما رو فیلتر کردن! (
www.Riz-Nevesht.blogfa.com)

چهارم/
بنظر شما با این معیار که امام گفته، تکلیف من چیه؟!

حاشیه ی پر رنگ تر از متن/
بنده خدائی امروز بهم میگفت چرا از احمدی نژاد متنفری؟ گفتم کی گفته؟ گفت تو وبلاگت نوشتی خب. بعد اشاره کرد به مطلبی که در اعتراض به دعوت از پادشاه نجس اردن نوشتم. براش توضیح دادم که آقاجون اینا انتقاده و ما احمدی نژاد رو برا این میخوایم که سنگری برای ولایت و اسلام باشه و از این حرفا.. .
چند وقت پیش یه همایشی برگزار شده بود تو مایه های جنگ نرم و از این خاله بازیا که که اخیرا مد شده هرکی از ننش قهر میکنه یه همایش مسخره با هزینه های میلیونی برگزار میکنه. سخنرانی اورده بودن که ظاهرا از مسئولین سیاسی سپاه بود. بش گفتم چطور میشه از قوه ی قضائیه، اطلاعات و حتی نیروی انتظامی مطالبه صحیح داشت بطوری که به آقایون برنخوره و کار دست ما بدن. طرف ماتش برد. بجای جواب دادن گفت آملی لاریجانی آدم خوبیه و از این حرفا.. منم بیخیال جواب گرفتن شدم رفتم یه گوشه نشستم پیش خودم گفتم از این همایش هم چیزی درنیومد بریم حداقل از ناهار نیفتیم که وجدانمون راضی باشه که حداقل یه نتیجه ای داشته این صرف وقت و هزینه!
چرا تکلیفمان با خودمان مشخص نیست؟ از این شاخ گاوها زیاد اتفاق افتاده. نمونه ی تابلوش همین مهدی هاشمی که خون ملتو تو شیشه میکنه و فرار میکنه انگلیس، هیچکس نیست بگه بالا چشت ابروئه، اشتهاردی که علیهش سند ارائه میکنه به شلاق و حبس محکوم میشه. جل الخالق! فائزه خانم که الحمدلله هیچ تجمع ضد نظام نبوده که از دستش دربره دوساعت هم تو حبس بند نمیشه اما تاجیک بخاطر اهانت به همین وطن فروش خائن دستگیر میشه. نگین اینم موافق اهانته ها؛ منظور اینه که اگه نمیتونین دزد رو بگیرین چرا کسائی که میخوان دزد رو معرفی کنن رو میگیرین؟ دیگه نمیدونم... استدلال از این روشن تر نمیشه، مگه عدالت و مبارزه با ظلم جز با ایجاد مطالبه ی همگانی امکان پذیره؟ اگه جواب مثبته که صددرصد همینه، یکی به این سوال جواب بده که وظیفه ی ایجاد مطالبه در بین مردم با چه کسیه؟ دیگه سوال نمیکنم که با مطالبان ایجاد مطالبه چه برخوردی میشه...

قابل توجه برادران عزیز ضدنظام/
خیلی خوشتون میاد که از نظام ایراد میگیرم؟ اگه قرار به ایراد گرفتن باشه از همه ی شماها هم بهتر مینویسم و هم مستدل تر و کوبنده تر. ما بخاطر عشق به نظام مقدس جمهوری اسلامی انتقاد میکنیم تا به نقاط آرمانی برسیم و مطمئنیم هیچ شکل حکومتی دیگری غیر از حکومت اسلامی نمیتواند بشر را به آرمانهایش برساند. چوب هم تو آستینمون شده اما ایستادیم هنوز. حاشا که بچه بسیجی میدان را خالی کند.(عجب ادعائی!)

کمی تهدید/
بسیجی خودش رو در حصر زمان و مکان نمیبینه و فرماندهی هم جز حضرت امام خامنه ای نخواهد داشت. ما از امام عشقمان آموخته ایم که حتی با مبارزه ی قهرآمیز هم که شده از باجخواهی آمریکائیان(حتی از نوع وطنی) جلوگیری کنیم.

عزت زیاد!

بی ربط!
متحجر میدونین یعنی چی؟ یه مطلبی نوشته بودم به مناسبت نوروز 88 که یه دفعه یادش افتادم؛ خودم که خوندمش تازه فهمیدم چقدر متحجرم! خواستین
اینجا بخونینش!



 
نویسنده: مهدی حامدی |  یکشنبه 90 فروردین 7  ساعت 12:8 عصر 

بر خودم لازم دیدم که هر چند کوتاه برای محکومیت حوادث 25 بهمن وبلاگم را بروز کنم. بدلیل کمی وقت، بیانیه ای که برای محکومیت تحرکات حرامیان در 25 بهمن نوشتم را اینجا هم می زارم. این بیانیه در تجمع دانشجوئی علیه سران فتنه توزیع گردید.

براستی ما برای چه چیزی در اینجا جمع شده ایم؟ آیا جز بر این است که دوباره افتضاح امنیتی دیگری رخ داده است و کسانی که بلاشک مهره ی بی ارزش و سوخته ی آمریکا و انگلیس هستند در اقدامی کاملا هوشمندانه سعی در وارد ساختن ضربه ای دیگر به نقش تعیین کننده ی جهانی ایران اسلامی داشته اند؟

ما سران فتنه را تحسین می کنیم! بله ما سران فتنه را تحسین می کنیم که راه ضربه زدن به نظامی را پیدا کردند که در 3 روز قبلش در همین 22 بهمن، با بیش از 50 میلیون امضا، اقتدار و ثبات خود را به رخ جهانیان کشید.

بیائید برای یک بار هم که شده از خواب خرگوشی مان بیدار شویم. برادران و خواهران! فتنه تمام نشده است؛ اصلا آیا فتنه تمام شدنی است؟

مسئولین کشور کی باید پاسخگو باشند؟
صدا و سیما با آن همه هزینه ای که بر  بیت المال مسلمین تححمیل می کند چرا نمی تواند جمعیت 50 میلیونی 22 بهمن را بر جمعیت 300 -400 نفری عده ای منافق بچرباند؟ وقتی چند گوشی موبایل چنان بار تبلیغاتی را رقم می زنند که صدا و سیمای ما با آن همه دستگاه های مدعی قادر نیست بیافریند و لا حول ولا قوه الا بالله...

مسئولین کشور کی باید پاسخگو باشند؟
این همه همایش جنگ نرم و بصیرت و فلان و بهمان... کو نتیجه اش؟! این پول ها خرج چه می شود؟ گزارش کار؟ آیا خون این همه شهید سال 88 دامان شما را نمی گیرد؟ باز هم باید در 25 بهمن دو شهید دیگر را غریبانه از دست بدهیم. و مانند شهدای سال 88 حتی اجازه ی برگزاری یادواره و بزرگداشت برای آن ها را نداشته باشیم. آیا این خیانت نیست که در لوای زیبای جنگ نرم ما را از مقابله با منافقین بازدارید؟ مگر خط امام ما جز این بود که حتی اگر با مبارزه ی قهرآمیز هم که شده از باجخواهی و مصونیت کارگزاران آمریکائی جلوگیری می کنیم؟ آیا نیروی مردمی هم نباید با مشتی اغتشاشگر جیره خوار به مقابله برخیزد؟ تا الآن که کار دست شما بود چه کردید؟

مسئولین کشور کی باید پاسخگو باشند؟
نیروی انتظامی و اطلاعات در این کشور چه می کنند؟ آیا شاخ گاوی بزرگتر از این باید رویت شود که هم اصل نظام را نشانه رود و هم موقعیت جهانی ما را به مخاطره بیندازد تا آقایان احساس تکلیف کنند؟ شاید نیروی انتظامی زورش فقط به بچه بسیجی می رسد؛ زیرا تنها خطر برای امنیت آقایان مائیم. زیرا تنها مائیم که از آن ها مطالبه داریم.

مسئولین کشور کی باید پاسخگو باشند؟
قوه قضائیه تا وقتی عدالت را فدای مصلحت البته نه مصلحت نظام بلکه مصلحت نظام می کند اوضاع همین است. این چه مصلحت نظامی ست که در آن انواع مفسدین سیاسی و اقتصادی حاشیه ی امنیت دارند و دلسوزان نظام نیز به شگردهای گوناگون خانه نشین شده اند؟

در هر حال... ما اجازه نخواهیم داد تا در مورد بصیرت هم برای ما تفسیر به رای کنند. و به این حیله بخواهند خون به دل مولای غریب ما کنند.

قطب اصلی فتنه انگلیس است که مع الاسف اکثرا مورد غفلت قرار می گیرد. ما داغ دلمان را به کجا ببریم که طرح کم کردن رابطه با انگلیس در مجلس به حاشیه رانده می شود ولی در همین مجلس علیه سران دست چندم فتنه شعار می دهند! ما هم گوشمان دراز است!

این تجمعات تا از آن راهکار اجرائی خارج نشود جوابگوی خون شهیدان مظلوم فتنه نمی شوند. ما از امام عشقمان آموخته ایم که غیر از خدا کسی نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی داریم. و انشاالله این اندوه قلبی مان را با انتقامی در خور شان حزب الله التیام خواهیم بخشید. و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.



 
نویسنده: مهدی حامدی |  جمعه 89 بهمن 29  ساعت 6:25 عصر 

شکی نیست که الگوی تمام آزدگان عالم حداقل در حکومت داری حضرت علی(ع) است. دو نمونه از برخورد آن حضرت در برابر فتنه گران را نقل می کنم باشد که امر بر خیلی ها مشتبه نشود!

نمونه اول/ 
برج بن مسهر طایی که از شعرای مشهور خوارج بود با صدای بلند گفت: "لا حکم الالله"
امیرالمومنین(ع) در جواب او فرمود:
"اسْکُتْ قَبَحَکَ اللَّهُ یَا اءَثْرَمُ فَوَاللَّهِ لَقَدْ ظَهَرَ الْحَقُّ فَکُنْتَ فِیهِ ضَئِیلاً شَخْصُکَ خَفِیّا صَوْتُکَ، حَتَّى إِذَا نَعَرَ الْبَاطِلُ نَجَمْتَ نُجُومَ قَرْنِ الْمَاعِزِ"

"خاموش باش! خدا رویت را زشت گرداند ای دندان پیشین افتاده! به خدا سوگند آنگاه که حق آشکار گردید تو ناتوان بودی و صدای تو آهسته بود(شهرت یا شخصیت اجتماعی نداشتی) و آن هنگام که باطل بانگ برآورد چونان شاخ بز سر برآوردی"
[خطبه 183 نهج البلاغه]

نمونه دوم/
امام علی(ع) در سال 38 هجری در مسجد کوفه مشغول سخنرانی بودند.
"اشعث بن قیس" که یکی از منافقین و فتنه گران بود به مطالب آن حضرت اعتراض کرد و گفت: "این سخن به زیان توست نه به سود تو".
آن حضرت نگاه خود را به او دوخت و فرمودند:
"مَا یُدْریکَ مَا عَلَیَّ مِمَّا لِی ؟ عَلَیْکَ لَعْنَةُ اللَّهِ وَ لَعْنَةُ اللَّاعِنِینَ، حَائِکٌ ابْنُ حَائِکٍ، مُنَافِقٌ ابْنُ کَافِرٍ وَ اللَّهِ لَقَدْ اءَسَرَکَ الْکُفْرُ مَرَّةً وَ الْإِسْلاَمُ اءُخْرى فَما فَدَاکَ مِنْ وَاحِدَةٍ مِنْهُما مَالُکَ وَ لاَ حَسَبُکَ! وَ إ نَّ امْرَأً دَلَّ عَلى قَوْمِهِ السَّیْفَ، وَ ساقَ إ لَیْهِمُ الْحَتْفَ، لَحَرِیُّ اءَنْ یَمْقُتَهُ الْاءَقْرَبُ، وَ لا یَأْمَنَهُ الْاءَبْعَدُ"

"چه کسی تو را آگاه کرد که چه چیزی به سود یا زیان من است؟ لعنت خدا و لعنت نفرین کنندگان بر تو باد ای متکبر متکبرزاده، منافق پسر کافر! سوگند به خدا تو یک بار در زمان کفر و یک بار در حکومت اسلام اسیر شدی، و مال و خویشاوندی تو هر دوبار نتوانست به فریادت برسد. آن کسی که خویشان خود را به دم شمشی سپارد و مرگ و نابودی را به سوی آنان کشاند، سزاوار است که بستگان او بر وی خشم گیرند و بیگانگان به او  اطمینان نداشته باشند".
[خطبه 19 نهج البلاغه]


پینوشت:
- به علت ضعف علمی سعی در شرح و توضیح ندارم؛ به همان معنای ظاهری هم اکتفا کنیم مطالب زیادی دستگیرمان خواهد شد.
- خداوند رهبر ما را حفظ کند که چقدر با فتنه گران با مرحمت و سعه صدر رفتار کرد.
- سعی کنیم مطالب را با شیواترین و کوتاهترین حالت ممکن به مخاطب ارائه کنیم.



 
نویسنده: مهدی حامدی |  جمعه 89 دی 24  ساعت 11:20 صبح 

شهید نواب صفوی
چند نفر تو زندگی تاثیر زیادی بر من گذاشتند. یکی از اونها حضرت نواب صفوی بود که به حق تجلی کامل یک شیعه ی عزتمند و انقلابی بود. جهت گیری این عزت انقلابی در من با شناخت بزرگواری بنام سیدمرتضی آوینی تکمیل شد.. {چه ادعائی!}

متن زیر شرح جلسه ی ملاقات شهید نواب صفوی با سگ پهلویه:

طبق قرار قبلی برای مرحوم نواب وقت گرفته بودند و به گفته خود محمود جم ، مرحوم نواب هنگام داخل شدن که سربازها به احترام نظامی تفنگ ها را بالا برده بودند مثل همیشه دستش را از داخل عبا درآورده و عبا را از دست راستش گرفته بدست چپ به گونه ای که عبا باز نباشد و گفته بود «آها آها» و خیلی متین سلام با دست داده بود و آمده بود بالا.
محمود جم جلو می آید آن طور که خودش برای امام جمعه نقل کرده بود نواب خیلی محکم دست می دهد.

گفتم: آقای نواب اینجا مراسم...
گفت: چی؟
گفتم: اولا که در باز می‌شود شما ابتدا باید سلام کنید.
گفت: لازم نیست شما بگویید خودم می دانم.
گفتم: ضمنا ربع ساعت هم بیشتر برای شما وقت نگرفتیم.
گفت: خب
گفتم: بعد آرام آرام با اعلیحضرت صحبت بکنید و سر ساعت هم وقت تمام است.
دوباره گفت: خب
هنگام ملاقات شاه دیده بودیم که این شخص(نواب) که کسروی را کشته و...  دست داده بود و نشسته بود.
و مرحوم نواب خودش می گفت یک میزگردی را جلوی ما گذاشته بودند.
(آن روزها محمد مسعود در روزنامه مرد امروز نوشته بود که اشهدان لااله الا الله اشهدان محمد رسول ا... من مسلمانم فلان و فلانم ولی به آقای بروجردی می‌گویم که حجاب در اسلام نیست و عقیده به حجاب ندارم و متأسفانه این نامرد (محمد مسعود) قمی هم بوده)
مرحوم نواب آمده بود که شکایتی بکند که چرا اجازه چنین حرف هایی را می‌دهید. شهید نواب می‌گفت با دستم همین طور می کوبیدم روی میز تق، تق، چرا در این مملکت کسانی باشند که اعتنا به تعالیم اسلامی نکنند؟
و محمدرضا پهلوی هم هاج و واج مانده بود.
محمود جم بعدها می گفت:
من از اتاق بغلی تق و تق دست نواب را که بر میز می زد می شنیدم و شاه گفته بود بسیار خوب.
فردای آن روز محمود جم به امام جمعه گفته بود:
آقا می‌خواهم مطلب بامزه‌ای بگویم این شخصی که شما برای دیدار با شاه معرفی کرده بودید عادی آمد و رفت. آقای نواب هم که از قبل وقت گرفته بود چنین برخورد کرد. به طوری که شاه بعد از رفتن نواب مرا خواست و گفت: نه به آخوند دیروزی و نه به سید امروزی. این آخوند که مال عهد دقیانوس بود و این سید هم مثل یک افسر که با یک سرباز دارد صحبت می‌کند با من صحبت کرد و اصلا انگار نه انگار شاهی وجود دارد.  این چه کسی بود فرستاده بودی اینجا؟!

پیشنهاد شاه به نواب
امام جمعه تهران «دکتر سید حسن امامی» پس از بازگشت نواب از مصر به ملاقات رهبر فداییان رفت و گفت:
 «اعلیحضرت برای تجلیل از مقام فضل و کمال آقای نواب صفوی، نیابت تولیت آستان قدس رضوی را به ایشان تفویض می‌کنند و اختیار می‌دهند که آقای نواب صفوی درآمد آنجا را با نظر خود به مصارف شرعیه برسانند و از حمایت کامل اعلیحضرت برخوردار باشند، مشروط بر اینکه در کار سیاست مملکت هیچ مداخله‌ای نداشته باشند.»
چهره نواب از خشم سرخ شد، با ناراحتی و عصبانیت به امام جمعه گفت:
«پسرعمو، اینکه به شما می‌گویم‌، مکلف هستید که عیناً به این سگ پهلوی برسانید، به او بگویید که تو می‌خواهی مرا با دادن پست و مقام و پول فریب بدهی و خودت آزادانه، هر کاری که می‌خواهی با دین خدا و مملکت اسلام، انجام دهی، این محال است . من یا تو را می‌کشم و به جهنم می‌فرستمت و خود به بهشت می‌روم و یا تو مرا می‌کشی و با این جنایتت باز هم به جهنم رفته و من در بهشت در آغوش اجدادم جای می‌گیرم. ولی در هر حال تا من زنده هستم امکان ندارد ساکت باشم و بگذارم تو هر کار که می‌خواهی انجام دهی.»
دکتر سید حسن امامی پس از مذاکره با نواب ناامید به نزد شاه بازگشت.



 
نویسنده: مهدی حامدی |  جمعه 89 آذر 5  ساعت 1:21 عصر 
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شکست اخلاق
و علی البرجام السلام!
نشان وابستگی..
جریان انحرافی
اهداف پنهان
تحریم صداقت..
صندوق ها شفاف اند؛ عینک مان را تمیز کنیم!
تحریم جدید..
شیطان بزرگ
اظهارات سخیف نجفقلی حبیبی درباره ی عاشورا
آقای هاشمی برایتان نگرانم..
سخنی از سر دلسوزی با جریان شیرازی ها
نکته ای در باب سبد کالا
رابطه با روسیه..
نکته ای در باب تسخیر لانه ی جاسوسی
[همه عناوین(166)]